اقتصاداخبار ویژه

بسترهای جذب سرمایه گذار در استان زنجان آماده است

بسترهای جذب سرمایه گذار در استان زنجان آماده است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، زنجان علی یگانه فرد با تشریح ظرفیت های اقتصای استان در بخش های مختلف، اظهار داشت: استان زنجان یکی از نقاط پرظرفیت مطلوب برای سرمایه گذاری می باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در حال حاضر به عنوان قطب صنعت برق کشور شناخته شده و ۶۰ درصد تجهیزات برقی کشور در زنجان تولید میشود، اظهار کرد: ۳۰ درصد سیم و کابل کشور نیز در استان تولید و روانه بازارها می شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه استان در صنعت سرب و روی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و قطب تولید کشور است، تصریح کرد: ۲۲۰ هزار تن سالانه شمش روی روانه بازار کشور و بازارهای صادراتی می شود.

یگانه فرد با بیان اینکه زنجان رتبه برتر صنعت نساجی را با ۳۰ هزار تن تولید سالانه در اختیار دارد،گفت: زنجیره تولید این بخش کامل بوده و تا تولید پارچه در استان صورت و سپس روانه بازار می شود..

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه۳۴۶ معدن فعال با تنوع ۳۶ نوع معدنی و ۶۱۰ تن ذخیره قطعی در استان زنجان وحود دارد، اضافه کرد: استان زنجان در حال حاضر در بحث تولید مواد شوینده نیز به عنوان یک قطب مطرح شده و عمده محصولات این بخش در استان تولید می شود.

وی با اشاره به ظرفیت صنایع دستی با فعالیت ۳۰۰ واحد تولیدی در ۸۰ رشته، افزود: چاقو، مس و فرش در زمره تولیدات اصلی این بخش بوده و زنجان شهر جهانی ملیله در بین دیگر کشورها شناخته می شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه تامین گوشت و جوجه بوقلمون استان را در کشور دارای رتبه برتر کرده است، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین تولیدات استان زیتون است که ۴۰ درصد تولید کشور را شامل می شود.

یگانه فرد با بیان اینکه استان زنجان رتبه برتر تولیدات قزل آلای کشور بوده و همچنین ۲۰ درصد انگور و کشمش کشور را روانه بازار می کند، ابراز داشت: در بحث حبوبات، سیب زمینی و پیاز رتبه برتر را داریم و در مجموع سالانه ۳ میلیون تن محصول با ۶۸ نوع محصول زراعی و ۲۱ نوع محصول باغی از استان به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

یگانه فرد با بیان اینکه استان زنجان حرف های زیادی در بخش صنایع و کشاورزی دارد و استانی مطلوب برای سرمایه گذاری می باشد، تصریح کرد: در حال حاضر استان در بخش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی کمبود داشته و با وجود ظرفیت بالا امادگی جذب سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بحث برق و آی تی با وجود شهرک تخصصی ایجاد شده، سرمایه گذران می توانند در استانس رمایه گذاری مطلوبی داشته باشند، بیان کرد: منطقه ویژه زنجان طی ماه های گذشته مصوب شده و ساز و کارهای آن نیز آماده شده که با توجه به نزدیکی به مرکز کشور تهران و همچنین نزدیکی به حداقل ۵ استان مزیتی برای حضور سرمایه گذران می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا