سیاسی و اجتماعی

دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس نقش بسزای اشتند

دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس نقش بسزای اشتند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، اظهار گفت: دانش‌آموزان شهید دانش آموخته مکتب امام حسین (ع) بودند که در اثر این تربیت دینی و اسلامی جهت رسیدن به اهداف والا، سنگر علم و دانش را رها و به سنگر جبهه و دفاع از کشور پرداختند که این سبک زندگی باید در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

علی کاظمی کرد: روز دانش آموز یادآور رشادت‌های بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان نیز ۴۰۷ شهید دانش‌آموز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، تصریح کرد: این روز بزرگ فرصتی بسیار مغتنم در جهت تبیین نقش دانش‌آموز‌ان در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس و ترویج دستاوردهای ارزشمند و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس در راستای تقویت روحیه خودباوری و امید نسبت به آینده انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: دانش‌آموزان در دوران جنگ تحمیلی نقش اثرگذاری داشتند و با رشادت خود در این دوران عظمت و شکوه انقلاب اسلامی را رقم زده و با ایستادگی و مقاومت خود جلوی پیشروی دشمن را گرفتند.

وی با بیان اینکه کم سن و سال‌ترین شهید دفاع مقدس شهید رضا سلیمانی، متعلق به شهرستان ابهر است، ادامه داد: شهدای عزیز ما در دوران دفاع مقدس با کمترین سن و سال اعزام به جبهه شدن تا دینشان را برای ایران اسلامی ادا کنند و امروزه وظیفه ما این هست با خاطرات شهدا با روش و منش شهدا و با بر پایی یادواره‌ها، یادبودها و مراسمات مذهبی یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و دینمان را به آنها ادا کنیم.

کاظمی گفت: دانش‌آموزان شهید دانش آموخته مکتب امام حسین (ع) بودند که در اثر این تربیت دینی و اسلامی جهت رسیدن به اهداف والا سنگر علم و دانش را رها و به سنگر جبهه و دفاع از کشور پرداختند که این سبک زندگی باید در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی در ادامه به حوادث روز ۱۳ آبان اشاره کرد و افزود: ۱۳ آبان یادآور حوادث مهمی در تاریخ معاصر کشورمان است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه به برنامه‌های گرامیداشت روز ۱۳ آبان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: همچون سال گذشته اغلب برنامه‌های گرامیداشت ۱۳ آبان و شهدای دانش‌آموز به صورت مجازی اجرا می‌شود.

وی برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش‌آموز، معرفی شهدای دانش‌آموز در فضای مجازی، صدور بیانیه گرامیداشت روز دانش‌آموز، حضور در تجمع گرامیداشت ۱۳ آبان واقع در پیاده راه سبزمیدان زنجان و شهرستان ها و مزین کردن محل برگزاری تجمع به تصاویر شهدای دانش آموز را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید استان زنجان در راستای گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا