اخبار ویژهفرهنگ و هنر

ارائه ظرفیت‌های انجمن خیریه مهرانه در جشنواره ملی تصویر امید

ارائه ظرفیت‌های انجمن خیریه مهرانه در جشنواره ملی تصویر امید

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، بهرام بیات دبیر جشنواره ملی تصویر امید در نشست خبری و آئین رونمایی از هویت بصری و پوستر جشنواره عکس «تصویر امید» با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی عکس تصویر امید با حمایت انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه زنجان برگزار می‌شود

وی با تاکید بر تاثیرگذاری عکس در زندگی مردم و اخبار روزمره افزود: انجمن خیریه مهرانه در صدد برگزاری جشنواره ای با درنظر گرفتن تمامی استانداردهای ملی است و به جد از برگزاری جشنواره برای جشنواره پرهیز خواهد شد و پس از بررسی شاخص های مورد نظر این دوره امکان برگزاری این جشنواره در سال های آینده به صورت بین المللی هستیم.

بیات با بیان انتخاب عنوان جشنواره از میان صدها عنوان، به تشریح لوگو و هویت بصری این جشنواره پرداخت؛ استفاده از المان های جوانه ، دوربین و پرنده ی لوگو انجمن خیریه مهرانه و به کارگیری از رنگ های سبز و سرمه ای در کنار رنگ سازمانی (صورتی) مهرانه در پیشبرد اهداف این جشنواره خواهد بود که توسط جواد حسنلو از طراحان خوب گرافیک انجام شد.

دبیر جشنواره ملی تصویر امید، استفاده از ظرفیت هنرمندان و عکاسان سراسر کشور در جهت حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و به تصویر کشیدن موانع و مشکلات ناشی این بیماری را به لحاظ تصویری از اهداف برگزاری این جشنواره عکس دانست و افزود: ارائه ظرفیت‌های انجمن خیریه مهرانه از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

بهرام بیات در رابطه با موضوعات جشنواره عکس تصویر امید، افزود: موضوعات این جشنواره در دو محور، بخش ویژه «سرطان پایان زندگی نیست» به سبک عکاسی مستند و بخش آزاد (آثار هنری بدون در نظر گرفتن سبک عکاسی) پرداخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری نمایشگاه حضوری و نمایشگاه مجازی و با امکان خرید آثار در سایت انجمن خیریه مهرانه، تصریح کرد: جامعه هدف جشنواره عکس تصویر امید، عکاسان حرفه‌ای در سطح کشور و بخش هنرمندان، بازیگران و اساتید بزرگ عکاسی در نمایشگاه جشنواره است.

دبیر جشنواره عکس تصویر امید در رابطه با آیین‌نامه عمومی و فنی این جشنواره، گفت: ابعاد و تعداد آثار، نحوه ادیت و ویرایش عکس‌ها، بارگذاری آثار از طریق سایت انجمن خیریه مهرانه، از جمله نکاتی است که باید مورد توجه شرکت‌کنندگان در این جشنواره باشد.

وی ادامه داد: ترکیب هیأت داوران جشنواره عکس «تصویر امید» که جزو داوران با سابقه و خبره این حوزه و از سه نقطه کشور هستند، از «ساسان مویدی، کیارنگ علایی و کریم متقی» به عنوان داوران نخستین دوره این جشنواره یاد کرد.

بهرام بیات با بیان اینکه نمایشگاه حضوری جشنواره عکس امید در محل مهرانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: بنا داریم هر روز این جشنواره به نام یکی از بیماران بهبود یافته نام‌گذاری شود.

دبیر جشنواره ملی عکس «تصویر امید» مهرانه زمان انتشار فراخوان جشنواره را ۱۰ آبان و به روش‌های مختلف اعلام کرد و گفت: زمان پایان فراخوان ۲۴ آذر و زمان داوری ۲۷ آذر و در زنجان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ اثر در نمایشگاه پیش‌بینی شده به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: نام عکاسان ۱۰۰ اثر مورد نظر در روز نخست دی‌ماه اعلام و در نهایت اختتامیه جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه حضوری ۱۸ دی‌ماه در سالن همایش های بین المللی مهرانه زنجان برگزار خواهد شد.

بیات با ابراز امیدواری برای دریافت آثار قابل قبول در جشنواره ملی عکس «تصویر امید» مهرانه گفت: جوایز جشنواره در بخش ویژه نشان تصویر امید، دیپلم افتخار و ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی، جایزه ویژه باخیش کلکتیو (حامی جشنواره) که شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۳۰میلیون ریال است و همچنین در بخش آزاد نشان تصویر امید به اضافه دیپلم افتخار و ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار بعلاوه ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی خواهد بود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره به آدرس: زنجان، جاده گاوازنگ، بلوار مهرانه، کلینیک انجمن خیریه مهرانه، طبقه دوم ارسال و با شماره‌های ۳۳۰۴۴۱۱۵ و یا ۰۹۳۰۲۸۸۵۵۰۴ تماس حاصل کنند.

همچنین آدرس جشنواره ملی عکس «تصویر امید» اینستاگرام Instagram.com/tasvireomid و وب سایت Tasvireomid.mehranehcharity.ir اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا