علم و فناوریاخبار ویژه

اتصال۱۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت

اتصال۱۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از رشد ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: ۱۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در از سال ۹۹ تا سال جاری به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

حامد سرائی با بیان اینکه سال گذشته در چنین روز‌هایی در سطح استان زنجان از مجموع ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فقط ۴۵۴ روستا از اینترنت پر سرعت بهره‌مند بودند؛ اظهار داشت: در طول این یک سال تعداد ۱۸۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار خانوار روستایی از این امکانات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه حجم محرومیت از اینترنت در سطح روستا‌های استان بالا بود؛تصریح کرد:علیرغم صرف هزینه ۱۳۶ میلیارد تومان برای این میزان از پروژه ها، همچنان حدود ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت بی‌بهره هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود:برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شوند.

سرائی با اشاره به وضعیت ارتباطی استان زنجان خاطر نشان کرد : هم اکنون تمامی شهرهای استان دارای پوشش صد درصدی ارتباط و اینترنت هستند و در بیش از ۸۸ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار ارتباط اینترنتی برقرار است که تمام سعی خود را جهت محرومیت زدایی و ایجاد عدالت ارتباطی بکار میگیریم

وی با بیان اینکه جهت دسترسی آسان همه اقشار جامعه اعم از شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت، و بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی عنوان کرد: با هدف توسعه کسب و کار، اشتغال، تحصیل و رفاه اجتماعی تلاش می کنیم و در آینده ای نزدیک به این اهدف دست می یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا