اقتصاد

اشتغال‌زایی ۱۱ هزار زنجانی با راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی

اشتغال‌زایی ۱۱ هزار زنجانی با راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس سازمان صمت استان زنجان از اشتغال‌زایی ۱۱ هزار زنجانی با راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتیرئیس سازمان صمت استان زنجان، از اشتغال‌زایی بیش از ۱۱ هزار نفر به واسطه راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی در استان خبر داد.

ناصر فغفوری با یادآوری اینکه بخش صنعت همواره یکی از حوزه‌هایی است که سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال در استان داشته است، افزود: تجربه نشان داده است که به هر میزان که توانسته‌ایم در حوزه صنعت رونق ایجاد کنیم، به همان میزان نیز در زمینه ایجاد اشتغال در استان موفق ظاهر شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اهتمام به فعال بودن واحدهای صنعتی در استان یکی از اولویت‌های مهم این سازمان به شمار می‌رود، اظهار کرد: در همین راستا طی نیمه اول امسال به تعداد ۴۹۹ فقره جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری که برای راه‌اندازی این تعداد واحد صنعتی جدید در استان پیش‌بینی شده، در حدود ۹۴ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال است، ادامه داد: فارغ از سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی این تعداد واحد صنعتی در استان، بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۹۴ نفر نیز اشتغال‌زایی از قبل این واحدهای جدید پیش‌بینی شده است.

فغفوری خاطرنشان کرد: ۶۷ مورد از جواز صادر شده در استان برای واحدهای صنعتی، مربوط به گروه صنعتی ساخت مواد و محصولات شیمیایی بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین به لحاظ رتبه‌بندی، محصولات کانی غیرفلزی، محصولات فلزی فابریکی، محصولات پلاستیکی و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی به ترتیب بیشترین سهم را از جواز تاسیس و طرح‌های توسعه صادره استان در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا