اقتصاد

ثبت ۱۸۰ پرونده تخلف عدم اخذ بارنامه توسط مالکان ناوگان و حمل بار

ثبت ۱۸۰ پرونده تخلف عدم اخذ بارنامه توسط مالکان ناوگان و حمل بار

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه نخست سالجاری ۷۳۹ پرونده تخلف حوزه حمل و نقل برون شهری در بخش رانندگان، شرکت‌ها و ناوگان تشکیل و احکام متناسب با آن صادر شد.

عبدالحسین علی اکبری افزود: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل ونقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در ۶ ماهه گذشته از سال‌جاری در جلسه های کمیسیون‌های مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۴ زنجان به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و رانندگان حمل و نقل جاده ای در سطح استان زنجان رسیدگی و احکام متناسب با آن صادر شد.

وی یادآوری کرد: در این مدت ۷۳۹ مورد تخلف در کمیسیون های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان بررسی شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۱، ۴۹۱ تخلف ثبت شد، تاکید کرد: این تخلفات شامل حمل بار بدون بارنامه یا صورت وضعیت، حمل بار یا مسافر بیش از ظرفیت، حمل بار بدون تجهیزات ایمنی و جابجایی مسافر بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از تخلفات بود.

علی اکبری خاطرنشان کرد: در کمیسیون ماده ۱۲ مربوط به تخلف شرکت ها نیز تعداد تخلفات ۶۸ مورد گزارش و پرونده تشکیل شد. وی ادامه داد: رعایت نکردن تنظیم بارنامه و یا صورت وضعیت، مقررات سالن اطلاع رسانی، پروتکل های بهداشتی و مغایرت در مندرجات بارنامه و یا صورت وضعیت را مهمترین تخلفات در کمیسیون ماده ۱۲ است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در ماده ۱۴ نیز ۱۸۰ پرونده تخلف در خصوص ناوگان ثبت شده که عدم اخذ بارنامه توسط مالکان ناوگان و حمل بار اضافی بر ظرفیت مجاز مهمترین این تخلفات بود.

به گفته علی اکبری، ایجاد آرامش به ویژه در بخش های حمل و نقل مسافر و کالای همراه، از دغدغه های مهم و اساسی این اداره کل به شمار می رود و کاهش تخلف شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای می تواند نقش اساسی در تحقق این امر داشته باشد.

۶۷ شرکت حمل‌ونقل کالا با چهار هزار ۸۹۱ دستگاه ناوگان باری در استان زنجان فعال هستند. علاوه بر این استان زنجان، ۳۵ شرکت و موسسه مسافربری فعال دارد که به‌صورت یک تا سه منظوره فعال هستند، از این تعداد فقط ۱۴ شرکت در شهر زنجان خدمات ارائه می‌دهد.۱۸۲ دستگاه اتوبوس، ۳۳۵ مینی‌بوس و ۶۱۳ دستگاه سواری برای مسافران در استان زنجان خدمات شبانه‌روزی می‌دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا