فرهنگ و هنر

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره هفته ملی کودک در زنجان

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره هفته ملی کودک در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ در مراسم اختتامیه بزرگداشت هفته ملی کودک در سالن آمفی تیاتر کانون استان زنجان، از ۱۰ کتاب کودک با موضوع دفاع مقدس نیز رونمایی شد.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه بزرگداشت هفته ملی کودک در سالن آمفی تیاتر کانون استان زنجان، از ۱۰ کتاب کودک با موضوع دفاع مقدس نیز رونمایی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در اختتامیه جشنواره هفته ملی کودک ضمن تبریک این هفته با اشاره به اجرای ۱۸ عنوان برنامه در ۱۷ مرکز کانونی طی هفته ملی کودک گفت: از جمله برنامه‌های این هفته نشست پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی با مشارکت کارشناسان نیروی انتظامی برای مربیان و کارشناسان کانون، فراخوان چتری برای من در موضوع آسیب‌های اجتماعی و در قالب عکس، شعر، داستان، قطعه پادکست و حضور در صدا و سیما و تبیین برنامه‌های حوزه کودک بود.

وی افزود: تقدیر از فعالان کودک و نوجوان در حوزه تئاتر، حوزه موسیقی، فیلم و انیمشین و تجلیل از مربیان کانون و اجرای برنامه مشترک با هیئت‌های مذهبی نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که طی هفته کودک اجرا شد.

نوری همچنین به برنامه اختتامیه جشن هفته ملی کودک اشاره کرد و افزود در حاشیه این برنامه از ۱۰ عنوان کتاب تألیف شده به همراه مستند و قطعه موسیقی تولید شده برای کنگره شهدای ۳۵۳۵ شهید نیز رونمایی شد.

علیرضا نوری به محتوای برخی از کتاب‌های تألیفی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: سوژه شهید حمید احدی، داستان کودک با موضوع شهید رضا سلیمانی، داستان کودک با موضوع شهید میرزاعلی رستمخانی، داستان کودک با موضوع موضوع شهید ابراهیم اصغری، مجموعه شعر کودک و نوجوان، خاطره‌نگاری از همسر شهید ورقایی و مجموعه داستان‌های کوتاه از جمله موضوعاتی است که در کتاب‌های تألیفی کانون تشریح شده است.

نوری با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای استان زنجان از اهداف اصلی این کنگره محسوب می‌شود، تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه آشنایی جوانان و نسل‌های آینده جامعه را با شهدای گرانقدر استان فراهم کرده و بهترین ظرفیت برای معرفی زنجان به عنوان شهر غواصان دریادل است.

وی در ادامه به سایر فعالیت‌های کانون پرورش فکری در بحث ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم دسترسی تعداد زیادی از روستاها به کتابخانه، کتابخانه سیار کانونی در استان راه‌اندازی شده است.

نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ کتابخانه سیار در استان زنجان فعال است که به صورت دوره‌ای در روستاها حضور یافته و کار توزیع کتاب‌ را انجام می‌دهند، اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار کانون وظیفه امانت کتاب در حاشیه شهرها و یا روستاها را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: همچنین در ایام کرونا نیز که فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام شد، مربیان این اداره کل با اجرای پیک داوطلبانه و با شعار در خانه بمانیم، توانستند با گروه‌هایی که تشکیل دادند، در فضای مجازی آموزش‌های لازم را ارائه کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این مراسم ضمن تبریک هفته کودک اظهار کرد: ۱۰ کتابی که امروز رونمایی می‌شود، از مجموعه کتاب‌هایی است که برای کنگره شهدا تألیف شده است.

سید شمس‌الدین موسوی با اشاره به اینکه در بحث کنگره شهدا نویسندگان و هنرمندان کمک شایانی کردند، گفت: خوشبختانه در حوزه کنگره شهدا آثار خوبی نگارش شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه کنگره شهدا به زودی در اوایل آبان‌ماه برگزار خواهد شد، افزود: کمیته‌های ۲۲ گانه کارهای خود را آغاز کرده‌اند. در سال گذشته ۳۵۰ سری جهیزیه و ساخت خانه محرومان به نام شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است.

در این مراسم کتاب «درخت پرتقال» به نویسندگی لیلا عبدی، «این سایه عزیز» به نویسندگی فاطمه سلیمانی، «محله‌ی آشتی کنان» به نویسندگی پریسا کرمی، «عکس دو نفره» به نویسندگی معصومه اکبری، «نذری» و «یک راز سخت» به نویسندگی فاطمه قشمی، «اتاق آخر» و «پاورچین» به نویسندگی مریم بیات تبار و «خوشه‌های سمی» به نویسندگی ۱۵ عضو از اعضای جوان انجمن کودک و نوجوان رونمایی شد.

همچنین در این مراسم مستند «بلند پرچین»، «تراک موسیقی شهر عشق»، «ستاره‌های بی‌غروب»، «تراک موسیقی مروارید» به یاد شهدای غواص و تراک موسیقی « فردای روشن» نیز رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا