سیاسی و اجتماعی

بهزیستی یکی از پرچم داران جدی حمایت از کودکان می باشد

بهزیستی یکی از پرچم داران جدی حمایت از کودکان می باشد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل بهزیستی استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته ملی کودک و با اشاره به شعار این هفته با عنوان «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» گفت: این هفته فرصتی برای حمایت طلبی و حساس سازی جامعه نسبت به دوران کودکی و نگاه ویژه به کودکان به عنوان سرمایه های ملی و آینده سازان ایران اسلامی است.

محمد محمدی افزود: هفته ملی کودک انگیزه ای برای توجه و اهمیت به حقوق کودکان محسوب می شود، زیرا کودکان دارای احساسات لطیفی هستند، این احساسات نیاز به توجه از طرف بزرگترها دارد، توجهی که به کودک اثبات می کند که وجودش برای اطرافیانش اهمیت دارد.

وی یادآور شد:  متأسفانه برخی از کودکان در کانون گرم خانواده کودکی نمی کنند و بهزیستی به عنوان یکی از پرچم داران جدی حمایت از کودکان با در نظر گرفتن امکانات معنوی و مادی خود، در این جبهه بزرگ فرهنگی، گام های محکمی برداشته که البته نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر است تا بتواند نتایج مثبت و موثر پیگیری های خود را در خانواده های این کودکان به نظاره بنشیند.

این مقام مسئول با اشاره به حمایت بهزیستی از ۵۱ کودک در ۵ مرکز شبه خانواده بهزیستی خاطرنشان کرد: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و از بی توجهی و سهل انگاری، سوءرفتار، بهره کشی اقتصادی  و… در مورد کودکان طبق قانون جلوگیری می کند.

محمدی تصریح کرد: به دلیل حساسیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت فردی بهزیستی تلاش می کند در صورت بی سرپرستی طفل و یا بی توجهی و سهل انگاری به کودک یا ورود آسیب به سلامت اجتماعی، روانی، جسمی، اخلاقی و امنیتی کودک که موجب مداخله حمایت قانونی از طفل خواهد شد، حمایت لازم را انجام دهد.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به برنامه های غربالگری بهزیستی در حمایت از سلامت جسمی و روانی کودکان بیان کرد: غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله، غربالگری شنوایی نوزادان، غربالگری اضطراب و طرح های حمایتی چون حامی و… از خدمات بهزیستی به کودکان است.

وی در رابطه با اقدامات بهزیستی در راستای حمایت از کودکان کار، ادامه داد: مرکز حمایتی – آموزشی کودک و خانواده در ابعاد مختلفی مانند خدمات روان‌شناختی و مددکاری تخصصی، حمایتی، آموزشی – تحصیلی، بهداشتی – درمانی، پرداخت کمک موردی، تامین هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، تامین سرمایه کار، فرهنگی – ورزشی، مذهبی – ملی، تامین کار از طریق خیرین برای سرپرستان خانواده بیکار با حفظ کرامت انسانی این کودکان و خانواده‌های‌شان و رعایت اصل رازداری به ارائه خدمات به کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها پرداخته‌ است.

محمدی با بیان‌ اینکه  همه تلاش بهزیستی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی کودک کاربه ویژه سرپرست خانواده و کاهش آثار و عوارض فقر در خانواده و ممانعت از ترک تحصیل این کودکان به دلیل نیاز مالی و فقر است، عنوان‌ کرد: ما توانسته‌ایم بیشتر کودکان نیازمند را که به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کرده بودند به کلاس‌های درس و مدرسه بازگردانیم و تعداد معدودی از کودکان که علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشتند، هم به مراکز فنی و حرفه‌ای و یا ورزشی هدایت کنیم تا رسالت خود که محافظت از این کودکان در مقابل آسیب‌های اجتماعی است را انجام داده‌ باشیم.

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۳۴ خیربیش از   ۶۶۹ کودک نیازمند را تحت پوشش قرار دادند، اظهار کرد : نزدیک به ۳۰۰ کودک دیگر در سطح استان زنجان نیازمند حمایت هستند و خیرین نیک اندیش می توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی، حمایت و کمک مالی ماهانه به این کودکان را به عهده بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا