سیاسی و اجتماعی

لزوم ترویج درست فرهنگ وقف در سطح جامعه

لزوم ترویج درست فرهنگ وقف در سطح جامعه

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، فرماندار شهرستان زنجان به ضرورت اطلاع رسانی ترویج سنت حسنه وقف تاکید کرد و افزود: در زمان حاضر نگاه حاکم بر وقف، تا اندازه قابل توجهی همچنان نگاه سنتی است و لازم است تلاش کنیم تا واقفان به حوزه های مختلف دیگری که با شرایط زمان حال تناسب بیشتری دارد، موقوفات جدیدی را ایجاد کنند.

رضا عسگری افزود: اگر فرهنگ وقف را به درستی در سطح جامعه ترویج کنیم، بسیاری از مشکلاتی که اکنون در حوزه های مختلف با آنها مواجه هستیم قابل حل می شود.

عسگری به ظرفیت های موجود در زمینه فرهنگ وقف در زنجان اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ وقف می تواند فرصتی برای بسیاری از کارها باشد و با به جا آوردن نیت های واقفان برخی کمبودها و مشکلات را در بخش های مختلف حل کرد.

وی به ضرورت روی آوردن واقفان به نیت های جدید وقف تاکید کرد و گفت: به واسطه وقف هایی که در گذشته انجام شده، در حوزه های چون احداث مسجد و حسینیه مستغنی شدیم.

فرماندار زنجان اظهار امیدواری کرد؛ واقفان خیر اندیش بواسطه درکی که از مسائل روز جامعه دارند، به سمت نیت های جدید در انجام وقف ها بروند تا زمینه حل برخی مشکلات در موضوعاتی همچون اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا