سیاسی و اجتماعی

پلمپ آسانسور ساختمان پزشکان، در شهرستان زنجان  

پلمپ آسانسور ساختمان پزشکان، در شهرستان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل استاندارد استان زنجان اعلام کرد: یک‌دستگاه آسانسور فاقد استاندارد، متعلق به‌ ساختمان پزشکان، در شهرستان زنجان پلمپ شد.

داریوش اشکانی‌پور، مدیر کل استاندارد استان، اعلام کرد: در راستای‌ حفظ ایمنی‌ و سلامت شهروندان، درپی بازرسی‌های مستمر انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل، از آسانسورهای ‌مراکزعمومی، یک‌دستگاه آسانسور متعلق به ساختمان پزشکان درشهرستان زنجان، به‌ دلیل عدم استانداردسازی و بی توجهی به تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد، پلمپ شد.

اشکانی پور، افزود: به استناد مصوبات شورای عالی استاندارد، آسانسورهای کششی از فروردین سال ۱۳۸۲ (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری هستند و بنابراین مدیران و مالکان ساختمان‌های دارای آسانسور، موظفند؛ نسبت به دریافت تاییدیه ایمنی‌آسانسور، قبل از شروع بهره‌برداری و استفاده از آسانسور مربوطه؛ اقدام کنند.

وی، با بیان اینکه، دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور، که توسط اداره کل استاندارد استان زنجان، صادر می شود، برای اخذ پایان کار ساختمان الزامی است. یادآور شد: این تاییدیه دارای اعتبار یک‌ساله است و در صورت انجام بازرسی ادواری توسط شرکت‌های بازرسی منتخب و نداشتن مغایرت آسانسورهای بازرسی شده، مجددا تاییدیه ایمنی آسانسور، در پایان هر سال صادر می شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، تأکید کرد: شرکت‌های طراحی و مونتاژ (نصابین آسانسور) مجوز خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اخذ می‌کنند و اداره کل استاندارد استان زنجان نیز با تمام توان استانداردسازی آسانسورهای این استان را پیگیری  و در دستور کار خود قرار داده است و با متخلفان و افراد خاطی در این زمینه برخورد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا