فرهنگ و هنرسیاسی و اجتماعی

اجرای ۴۷ برنامه همزمان با هفته وقف 

اجرای ۴۷ برنامه همزمان با هفته وقف

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه وقف گفت:  دهه وقف همزمان با سالروز رحلت پیامبر آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: دهه وقف فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است و با توجه به اهمیت وقف در جامعه در تقویم ملی کشور  یک روز به نام وقف نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: آغاز برنامه‌های دهه وقف با ماه‌های صفر و ربیع‌الاول، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) مصادف شده است که در همین راستا برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در بقاع شاخص استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امسال هم برنامه‌های دهه وقف با در نظر گرفتن شرایط کرونایی اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: امسال ۴۷ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اهم برنامه‌های دهه وقف در زنجان همایش تجلیل از امنا،واقفین،مدافعان سلامت،کارکنان نمونه، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و استاندار محترم ومدیران استان، نشست خبری با اصحاب رسانه

کرمی گفت: اجرای مسابقه در صدا  وسیما درجهت ترویج فرهنگ وقف، معرفی بقاع متبرکه شاخص استان، معرفی موقوفات شاخص استان برای هر شهرستان دو موقوفه از طریق فضای مجازی ، چاپ وتهیه نشریه احسان ماندگار وگزارش کامل بخشی از فعالیتهای هنه واحدهای اوقاف خواهد بود.

وی ادامه داد: تجلیل از خانواده ی اوقاف، سخنرانی در نمازهای جمعه وگزارش فعالیتها، معرفی امام جماعت موفق، معرفی موسسه قرآنی موفق و برگزاری ۵ محفل قرآنی در سطح استان با حضور قاربان برتر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی دهه وقف اجرایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا