سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

اجرای طرح” ایران یاران جوان”  با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا

اجرای طرح” ایران یاران جوان”  با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۱۸۰ نفر از اعضای جوانان داوطلب و افتخاری هلال احمر این استان در واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا مشارکت دارند.

سید قاسم موسوی افزود: از ۲۵ مرداد ماه سالجاری تاکنون طرح” ایران یاران جوان”  با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش مرگ و میر و در نهایت کمک به کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال در استان به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان داوطلب هلال احمر استان زنجان تاکنون برای واکسیناسیون ۱۱ هزار و ۹۳۰ نفر در این استان علیه کرونا مشارکت داشته اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مشارکت این تعداد از جوانان هلال احمر در ۴۰ مرکز واکیسناسیون تا پایان این طرح ادامه دارد.

موسوی یادآوری کرد: این طرح برای شتاب دهی و تسریع در واکسیناسیون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و مشارکت اعضای جوانان جمعیت هلال احمر انجام می شود.

وی اظهارداشت: جوانان هلال احمر در بخش‌های مختلف از جمله تزریق واکسن و ثبت اطلاعات افراد در سیستم در قالب طرح” ایران یاران جوان” در انجام واکیسناسیون هموطنان در استان زنجان مشارکت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش مرگ و میر و در نهایت کمک به کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال از اهداف اجرای این طرح در استان به شمار می رود.

موسوی با بیان اینکه هلال احمر همواره با مشارکت اعضای داوطلبان و جوانان از ابتدای شیوع کرونا برای ریشه کنی این بیماری فعالیت جدی داشته است، افزود: این همکاری در قطع زنجیره کرونا در زمان حاضر نیز با جدیت ادامه دارد و در کنار هموطنان هستیم.

وی یادآوری کرد: سالن ورزشی جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان را به عنوان مرکز واکسیناسیون شهروندان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده ایم.

گفتنی است، جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز از سال گذشته در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در قالب برنامه ناظران سلامت با حضور اعضا و جوانان افتخاری هلال احمر فعالیت می کند.

پیش از این نیز هلال احمر استان زنجان در تجهیز نقاهتگاه ها، تب سنجی و غربالگری شهروندان و اجرای طرح” آمران سلامت” فعالیت جدی داشته اشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا