اقتصاد

تعدیل ۱۴۰مگاواتی برق در پیک بار تابستان ۱۴۰۰

تعدیل ۱۴۰مگاواتی برق در پیک بار تابستان ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان؛ مجید حسین‌خانی، مدیر دفتر مدیریت مصرف این شرکت با عنوان این مطلب که به دلیل افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در سال جاری مصرف برق به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته است گفت: در پیک‌بار تابستان ۱۴۰۰با مراجعه حضوری به صنایع بزرگ یا کوچک و برگزاری جلسات با انجمن‌های تخصصی و شرکت‌ها بیش از ۸۰۰۰تفاهم نامه فیزیکی یا الکترونیکی منعقد و کلیه تفاهم‌نامه‌ها در نرم افزارهای مربوطه ثبت شد.

حسین خانی گفت: از مجموع ۸۰۰۰ تفاهم‌نامه منعقد شده،۳۰۰۰ تفاهم‌نامه با صنایع کوچک، کشاورزی، تجاری و اداری امورهای اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان انجام شده و این قراردادها اقدامات موثری است که در جهت کاهش مصرف برق انجام گرفته است.

وی تعدیل یک مگا وات برق مصرفی شرکت پخش فراوده های نفتی را کمک بسزایی در صرفه جویی انرژی برق در سطح استان دانست و تاکید کرد: انعقاد تفاهم نامه اقدام موثری است که با شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت گرفت که این اقدام موجب کاهش برق ۲۶ ایستگاه CNG به مدت ۲ ساعت در روز شده است.

در ادامه با اشاره به این که دولت، مدیریت مصرف را از خود شروع کرده افزود: پایش روزانه مصارف ادارات دولتی و بانک‌هاکه پس ازنصب حدود ۶۰۰دستگاه کنتور هوشمند ونصب ۱۵۰دستگاه کنتور برای به بانک‌ها‌ آغازشده و حدود ۵/۴مگا وات عملکرد در این حوزه را به ارمغان آورد.

حسین خانی نرم افزارهای پایش مصرف را اقدا م موثر و مفیدی درجهت کنترل و رصد مصارف شرکت های صنعتی دانست و گفت: پایش مصرف شرکت‌های صنعتی از طریق نرم‌افزارهای پایش بار امکان رصد لحظه به لحظه و گذرموفق از پیک بار را موجب شد.

وی به تعدیل بار ۱۴۰مگاوات در ساعات پیک مصرف اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع فولادی حدود ۲۸ مگا وات، کشاورزی  از ۱۰تا ۳۵ مگا وات، صنایع روی بیش از ۸۰ مگا وات و ما بقی در صنایع دیگر بوده است برخی مواقع که سهمیه بالایی تعیین می شد قطعا تعدیل و خاموشی نیز کمتر بوده است. همچنین با برگزاری مانور ادارات حدود ۵/۴مگا وات تعدیل بار در استان اتفاق افتاد.

گفتنی‌است، مدیریت پیک بار، در ایام گرم هر سال برای صنعت برق بسیار مهم بوده اما پیک بار تابستان امسال با توجه به افزایش کم‌سابقه دمای هوا در کشور و همچنین رشد حدود ۲۰درصدی مصرف برق در کشور پیک بار سختی برای صنعت برق کشور بود.

خوشبختانه با تعامل و همکاری صاحبان صنایع، مشترکان و همکاران صنعت برق استان پیک بار تابستان امسال با کمترین خاموشی برای مشترکان خانگی همراه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا