اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

بهره مندی سه روستای نهبندان خراسان جنوبی از آب آشامیدنی

بهره مندی سه روستای نهبندان خراسان جنوبی از آب آشامیدنی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح” نذر آب ۴″ به پشتوانه کمک های خیرین و مردم نوعدوست استان زنجان، ۱۷ هزار بطری آب آشامیدنی،  هشت عدد تانکر آب در روستاهای مهل آباد، رومه و درشگفت توزیع شد.

سید قاسم موسوی اظهارداشت: ۲ دستگاه تصفیه آب پنج هزار لیتری نیز در روستاهای رومه و مهل آباد که آب شرب برای آشامیدنی داشتند اما قابل استفاده نبود نصب شد.

وی تاکید کرد: با نصب این دستگاه های  تصفیه آب صنعتی، ساکنان این روستاها از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار و ۲۰۰ متر نیز لوله پلی اتیلن برای لوله کشی آب بهداشتی به روستای درشگفت با مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهرستان نهبندان انجام شد.

برای ۳۰۰ خانوار بسته غذایی توزیع کردیم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برای ۳۰۰ خانوار در روستاهای رومه، مهل آباد و درشگفت بسته معیشتی و غذایی توزیع کردیم، افزود: ارزش ریالی این بسته های غذایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

موسوی به توزیع ۲۵۰ بسته  لوازم التحریر به دانش آموزان در این روستاها اشاره کرد و اظهارداشت: علاوه بر این اسباب بازی نیز از دیگر هدایایی بود که میان  کودکان و دانش آموزان دختر و پسر توزیع شد.

وی از توزیع ۶۰ بسته شیر خشک و ۳۰۰ ثوب لباس میان خانواده های رومه، مهل آباد و درشگفت خبرداد و خاطرنشان کرد: از محل کمک های مردم خیر و نوعدوست استان زنجان به ترتیب به ارزش ریالی ۲۴ میلیون ریال و ۶۰۰ میلیون ریال توزیع کردیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در استان خراسان جنوبی موفق به توزیع چهار هزار بسته بهداشتی به ارزش ۴۰ میلیون ریال شدیم.

موسوی با بیان اینکه استان زنجان در طرح ” نذر آب ۴″ معین استان خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان از سوی جمعیت هلال احمر کشور تعیین شد.

وی ادامه داد: روز گذشته آیین رونمایی از ارائه این خدمات با حضور معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، فرماندار شهرستان نهبندان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این استان و سایر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

زنجانی های خیر، لبخند را بر لب های روستائیان نهبندان نشاندند

زنجانی های خیر با کمک های خود لبخند را بر لب های کودکان و بزرگسالان در روستاهای درشگفت، رومه و مهل آباد نشاندند و هلال احمر زنجان جای پای مهر را در این روستاها به یادگار گذاشت.

در زندگی روزمره هر شخصی بهانه های مختلفی برای مهربانی و دست گیری از همنوعان وجود دارد تا نشان دهیم که نشاندن لبخند بر دل و لب هموطنانمان هنوز رنگ نباخته است.

قدمت گرمای محبت در هلال احمر  به یک قرن می رسد که در آن داوطلبان، خیرین، نیکوکاران، مردم نوعدوست اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در کنار این مجموعه بشردوست قرار گرفته و از خود مهر و محبت را به نام هلال احمر ثبت می کنند در حالیکه نامی از برجا نمی گذارند.

سالهاست که هلال احمر در حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی و بلایا در کنار هموطنان بوده و در تلاش برای کاهش آلام بشری است، اما  این مجموعه بشردوست به این مهم اکتفا نکرده و در گرفتاری های ناشی از مشکلات زندگی نیز در کنار این هموطنان است تا بتواند گره ای از مشکلات آنها باز کند.

نمونه بارز این بازگشایی گره، در طرح “نذر آب” خود را نشان داد که هلال احمر استان های غربی به پشتوانه کمک های خیرین و نیکوکاران به یاری هموطنان در شرق کشورشتافند که به لحاظ تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، معیشت و تامین لوازم التحریر و اسباب بازی کودکان حتی لباس فرزندان خود دچار مشکل شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا