پزشکی و سلامت

پاسخگوی تلفن۱۲۳ اورژانس اجتماعی بصورت شبانه روزی

پاسخگوی تلفن۱۲۳ اورژانس اجتماعی بصورت شبانه روزی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان مدیر کل بهزیستی استان زنجان از آمادگی برنامه اورژانس اجتماعی خبرداد و گفت : مردم می توانند درصورت مشاهده مشکلات خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری ، افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی با شماره ۱۲۳بهزیستی بصورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

محمد محمدی افزود: بهزیستی علاوه برشماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی، صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ را در دسترس مردم قرار داده است.

وی با اشاره به روز جهانی پیشگیری از خودکشی برابر با ۱۹ شهریور گفت: هدف اصلی از نام‌گذاری این روز افزایش آگاهی عمومی در مورد خودکشی و اختلالات روانی مرتبط با آن، پیشگیری از خودکشی، شناسایی نشانه‌ها و علایم خودکشی و معرفی راه‌های پیشگیری از آن است تا بتوان میزان خودکشی را تا حد زیادی کاهش داد.

وی اضافه کرد: دسترسی شبانه روزی به خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی شرایطی را فراهم نموده است تا فردی که در شرایط بحرانی قراردارند قادر باشند در هر ساعت از شبانه روز مشکلات خود را با کارشناس خط مطرح نماید و در صورت نیاز تیم خدمات سیار در اسرع وقت جهت ارایه خدمات تخصصی به محل اعزام شوند.

مدیر کل بهزیستی ادامه داد: آموزش همگانی در مورد شناخت عوامل خطر، روش‌های پیشگیری، شناسایی کودکان و نوجوانان در معرض خطر و شیوه‌های کمک گرفتن از مراکز تخصصی می تواند در پیشگیری از خودکشی موثر باشد.

وی تاکیدکرد: اگر آموزش‌ها صحیح و به درستی صورت گیرد و کودکان و نوجوان خیلی از مسائل را از طریق خانواده بیاموزد و اطلاعات کافی را از طریق خانواده دریافت کند، می‌توان انتظار داشت که شاهد کاهش بسیاری از معضلات و مسائل باشیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا