سیاسی و اجتماعی

مهار آتش‌سوزی ارتفاعات جارچی در نیمه شب

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آتش‎سوزی ارتفاعات جارچی در نیمه شب گذشته خبر داد و گفت: اطفای حریق پس از دو ساعت عملیات به پایان رسید.
مجید امیرفضلی افزود: نیمه شب گذشته ارتفاعات جارچی زنجان دچار حریق شد که در همین راستا نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه ۶ به محل اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه گرمی هوا موجب آتش سوزی حجم گسترده‌ای از علفزار و گندمزار در این محل شده بود، اضافه کرد: با توجه به تاریکی هوا عملیات اطفای حریق در این محل دو ساعت به طول انجامید.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه در چند روز گذشته ۷ مورد اطفای حریق علفزار انجام شده است، افزود: علت بروز همه این آتش‌سوزی‌ها گرمی هوا بوده است.
امیرفضلی با اشاره به اینکه با شروع فصل گرما حریق ها در علفزارها و نقاطی که گیاهان خشک دارند بیشتر می‌شود، گفت: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش، سوزاندن ته‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی هستند که به شیوع آتش در محیط زیست دامن می‌زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا