فرهنگ و هنر

احیاء رشته‌های متنوع صنایع‌دستی در استان 

احیاء رشته‌های متنوع صنایع‌دستی در استان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،امیر ارجمند اظهار داشت: ۱۰ رشته منسوخ‌شده صنایع‌دستی این استان از ۱۵ سال گذشته تا به امروز احیاشده است. رشته‌های صنایع‌دستی واجد قابلیت اقتصادی در حال فراموشی از جمله جاجیم‌بافی پنبه‌ای، پرده بافی، مسگری، انگشترسازی، پلاس بافی، مینای ملیله، تنورسازی، آینه­کاری، کنده‌کاری روی مس و البسه محلی تشکیل و راه‌اندازی شده است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: رشته‌های صنایع‌دستی با وجود اینکه می‌تواند اشتغال طیف زیادی از علاقمندان به این رشته ها را فراهم کند می تواند نسبت به رونق اقتصادی خانواده موثر باشد و افرادی که شناسایی و صلاحیت و تبحر آنان مورد تأیید قرار گیرد می‌توانند از حمایت‌ها، دریافت مجوز و دریافت تسهیلات کم‌بهره به‌ منظور احیا و تولید صنایع‌دستی استفاده کنند.

وی افزود: استان زنجان یکی از استان ‌های موفق در تولید صنایع‌دستی است و با احیای صنایع‌دستی مسیر رونق گردشگری و کارآفرینی در است هموار خواهد شد و با آموزش و مستندسازی می‌توان نحوه اجرای این رشته‌های اصیل و ریشه‌دار را به نسل جوان علاقه‌مند انتقال داد تا حداقل به فراموشی سپرده نشود.

ارجمند اظهار کرد: در تلاشیم تا بتوانیم با راه‌اندازی بازارچه‌ها و کارگاه ها رشته‌های مختلف صنایع‌دستی را در معرض دید مردم قرار دهیم تا با دست آفریده‌های زیبای کرمانشاه آشنا شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا