سیاسی و اجتماعی

یک ‌پنجم جمعیت استان در شرکت‌های تعاونی عضو هستند

یک ‌پنجم جمعیت استان در شرکت‌های تعاونی عضو هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ محمدرضا انصاری سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به آغاز هفته تعاون، گفت: روز و هفته تعاون فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های بزرگ و خاص حوزه تعاون است. روحیه برابری و مساوات با توجه به سهم‌ها مزیت تعاون و تعاونگری است و برخلاف دیگر شرکت‌ها، همه اعضای تعاونی‌ها همیشه سهم مساوی دارند و این مساوی و برابر بودن، موضوعی است که در فرهنگ، آموزه‌های دینی و احادیث مختلف به آن اشاره شده است.

وی افزود: کارهای بزرگی در بخش‌های مختلف تعاونی‌ها علی‌الخصوص تعاونی‌های مسکن انجام شده و شاید اتفاقات ناخوشایندی هم رخ داده اما در مجموع، کاری که انجام شده، بزرگ است؛ چراکه تعاونی‌های مسکن در بخش تولید مسکن فعال بوده و گروه‌های شغلی مختلفی با این بخش درگیر هستند که با فعالیت این تعاونی‌ها، چرخه اقتصادی کشور، حرکت مثبتی دارد.

این مسئول با اشاره به تعداد شرکت‌های تعاونی موجود در استان زنجان، ادامه داد: تعداد شرکت‌های تعاونی ثبت‌ شده در استان حدود ۵۰۰۰ مورد است که اکثر آن‌ها فعال بوده ولی تعداد کمی نیز غیرفعال است و بعضی از آن‌ها نیز با توجه به اساسنامه در شُرف انحلال قرار دارند.

انصاری تصریح کرد: در زمان حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر معادل یک‌پنجم جمعیت این استان در شرکت‌های تعاونی عضو هستند و اگر هم‌پوشانی را در نظر نگیریم، طبق آخرین آمار ۹۵۰ هزار نفر در استان زنجان عضو تعاونی‌ها هستند، به این معنی که یک فرد ممکن است در چند تعاونی عضویت داشته باشد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان یادآور شد: مردم از تعاونی‌ها استقبال کرده‌اند و خوشبختانه کارهای بزرگی هم به برکت فرهنگ تعاون انجام و بانک توسعه تعاون نیز به عنوان بانک تخصصی این حوزه تشکیل شده است. ضمن اینکه صندوق‌های مختلف بیمه‌گر و شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذای نیز در این زمینه وجود دارند که همه آن‌ها حمایت‌های لازم از تعاونی‌ها را در دستور کار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا