پزشکی و سلامت

ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه به مناطق دورافتاده و صعب العبور

ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه به مناطق دورافتاده و صعب العبور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: کاروان سلامت هلال احمر به مناسبت هفته دولت برای بیش از ۵۰ نفر از ساکنان روستای چهارطاق خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه کرد.

حسن شکری افزود: هدف از اجرای طرح کاروان سلامت و اعزام پزشکان به مناطق محروم ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاها، کمک به بهبود سطح سلامت و تغذیه مردم با حفظ کرامت انسانی و گسترش حس همنوعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری بین مردم است.

وی یادآوری کرد: اعزام کاروان سلامت داوطلبان هلال احمر و ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق دورافتاده و صعب العبور انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت : کاروان سلامت داوطلبان با همکاری مشترک جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان در روستای چهارطاق از توابع شهر دندی این شهرستان اجرا شد.

شکری تاکید کرد: ویزیت بیماران و تحویل داروی رایگان به اهالی روستا، خدمات مامایی،  اندازه گیری فشار خون، قند خون، تب سنجی به منظور تشخیص سریع بیماری کرونا از مهمترین خدمات ارائه شده در طرح کراوان سلامت این شهرستان بود.

وی اظهارداشت: این کاروان توانست برای حدود ۵۰ نفر از ساکنان در روستای چهارطاق خدمات ویزیت رایگان، ۳۵ نفر خدمات پرستاری و ۳۰ نفر از بانوان نیز خدمات مامایی ارائه دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت : تیم کاروان سلامت شامل پزشک عمومی، کارشناس مامایی، نسخه پیچ و پرستار بود که از صبح تا ظهر نسبت به ارائه خدمات درمانی اقدام کردند.

شکری خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم از جمله طرح‌های موفق در زمینه ارائه خدمات رایگان پزشکی، آموزش روستاییان در زمینه‌های مختلف است که با استقبال عمومی مواجه شده و در تلاش هستیم تا این طرح در روستاها و دیگر مناطق دور افتاده کم برخودار شهرستان ماهنشان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این طرح برای افراد فاقد ماسک در روستا نیز ماسک اراده دادیم، تاکید کرد: پیش از این، یک تیم کاروان سلامت در مناطق ییلاقی ماهنشان نیز اقدام به ارائه خدمات پزشکی رایگان به دامداران کرده بودند.

مشتاق ویزیت رایگان هموطنانم هستم

پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان نیز در ادامه افزود: دسترسی اهالی روستای چهارطاق به شهر و امکانات سخت است چرا که این روستا دور از شهر و مسیر صعب العبوری دارد.

زینب دائمی  اظهارداشت: امروز تیم کاروان سلامت با کمک جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان در روستای چهارطاق مستقر شده است.

وی یادآوری کرد: تعدادی زیادی از اهالی این روستا اعم از زن و مرد، افراد کهنسال، جوانان، نوجوانان و کودکان را به صورت رایگان ویزیت کردیم.

پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: ویزیت رایگان هموطنانم حس خوبی دارد که تمایل دارم مجدد در کاروان های سلامت برای درمان همنوعان پیشقدم باشم.

دائمی یادآوری کرد: وظیفه ای در ارائه خدمت به مردم داریم و به کمک هلال احمر می توانیم مناطق محروم را شناسایی و در حد توان در حوزه پزشکی بتوانیم به آنها خدمت رسانی کنیم.

وی، از همه هموطنان در شرایط کرونایی خواست، باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنند چرا که شیوع این بیماری روز به روز بیشتر می شود و علی رغم اطلاع رسانی های مکرر مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند.

پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: متاسفانه رفت و آمد ها همچنان برقرار است و تنها راه قطع شیوع بیماری کرونا همکاری مردم و رعایت قرنطینه در دوره بیماری می باشد.

گفتنی است، روستای چهارطاق، در بخش انگوران واقع شده که فاصله این روستای صعب العبور با شهر دندی ۲۳ کیلومتر و با شهر زنجان نیز حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا