اقتصاد

اختصاص ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در یک سال گذشته

اختصاص ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در یک سال گذشته

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در راستای ساخت و بهسای مسکن روستاییان و کمک به اقشار کم درآمد، در طول یک سال گذشته، ۸۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای تکمیل واحدهای نیمه تمام روستایی در سطح استان پراخت شده است.
رضا خواجه ای ادامه داد: تعداد واجدان شرایطی که پذیرش می شوند زیر پوشش قرار گیرند تا با استفاده از حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) برای تکمیل واحدهای مسکن روستایی خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: : یک هزار و ۳۳۷ متقاضی که با استفاده از تسهیلات بهسازی نسبت به نوسازی منازل اقدام کردند و به دلیل شرایط مالی موفق به اتمام آن نشده اند، شناسایی شدند و از تسهیلات بلاعوض استفاده نمودند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت تکمیل ۳۲۴ واحد مسکونی نیمه تمام روستایی خبر داد و یادآور شد : جهت تکمیل این واحدهای مسکونی تسهیلاتی بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال ارائه شده است.
خواجه ای خاطر نشان کرد : در طول یک سال گذشته ۲ هزار واحد مسکن محرومین در سطح استان از سوی این نهاد و با همکاری بانک های عامل و اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان احداث و به متقاضیان تحویل داده شد.
وی از اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر خبر داد و گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۱۴۰۰ در استان زنجان به تعداد ۲۷۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۲۲۴۴ واحد معادل ۸۲ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی معرفی به بانک و تعداد ۴۵۵ فقره انعقاد قرارداد شده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا