سیاسی و اجتماعی

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی با نام «سامانه ثنا»

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی با نام «سامانه ثنا»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛  رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان به پیامک‌هایی که با نام سامانه ثنا قوه قضائیه ارسال می‌شود، توجه نکنندو به هیچ وجه روی لینک‌های ارسال شده کلیک نکنند.

سرهنگ ” محمدعلی آدینه‌لو ” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، تصریح کرد : در این روش، فرد کلاهبردار با ارسال پیامک‌هایی با مضامین ارجاع پرونده به شعبه دادسرا یا دادگاه و اعلام آدرس اینترنتی جعلی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی)، جهت پیگیری موضوع از مخاطب درخواست رجوع به لینک ارسال شده می‌نماید.

وی ادامه داد: این لینک‌ها قربانیان را به دانلود اپلیکیشن جعلی سامانه ثنا که عملا یک بدافزار می‌باشد هدایت می‌کنند به طوری که با نصب این بدافزار اطلاعات گوشی قربانیان اعم از پیامک و… در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌گیرد.

سرهنگ آدینه لو با بیان اینکه مجرمین اینترنتی با این شگرد، با سرقت اطلاعات کارت بانکی متقاضیان نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و ارسال پیامک از طریق شماره تلفن قربانیان به سایر افراد اقدام می‌کنند به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک و مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irگزارش کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا