اقتصاداخبار ویژه

اعطای کالا کارت تا ۵۰سقف میلیون تومان بدون نیاز به سپرده‌گذاری  

اعطای کالا کارت تا ۵۰سقف میلیون تومان بدون نیاز به سپرده‌گذاری

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت ۲۲ آذر چهاردهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد، گفت: ۲۲ آذرماه، آغاز پانزدهمین سال فعالیت اثر بخش «بانک قرض الحسنه مهرایران» است. در این سال ها بانک مهر ایران با استراتژی منسجم ضمن افزایش پرداخت تسهیلات در راستای حمایت از اشتغالزایی، توانمند سازی نیازمندان و کمک به رونق کسب و کارها، پیشتاز صنعت بانکداری نوین در کشور بوده و با سرعت مسیر رشد و بالندگی را در تمام بخش ها طی می کند.

حسن خانمحمدی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران، به ‌عنوان بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور، با تکیه ‌بر ارزش‌های اساسی اعتمادآفرینی، نوآوری، مشتری محوری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در پی خلق ارزش پایدار است.

وی اظهار داشت: این بانک با ایمان راسخ و باور عمیق به اهمیت توانمند سازی نیازمندان و اقشار کمتر برخوردار، «رشد و توسعه اقتصادی مسئولانه» را به عنوان محوری راهبردی، چراغ راه تمامی فعالیت های خود قرار داده است و تلاش می کند در جایگاهِ بانکی اسلامی، مسئول و متعهد، فعالیت های خود را به گونه ای سامان بخشد که علاوه بر انجام هر چه بهتر ماموریت های اقتصادی، با سربلندی از عهده مسئولیت های قانونی، اخلاقی و انسان دوستانه برآید.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان تصریح کرد: در این راستا، دستیابی به اهداف مالی و اقتصادی بانک، به موازات توجه به اقشار محروم، دغدغه مندی برای حفاظت از محیط زیست، احترام به قوانین، ایجاد اشتغال، مبارزه با پول شویی، فساد و تروریسم، حمایت یکپارچه و پیوسته از صنایع خرد و متوسط بخشی از فعالیت های گسترده و متنوع بانک مهر ایران است.

خانمحمدی افزود: هم افزایی بانک با سازمان های مردم نهاد به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی پایدار مددجویان، توسعه زیر ساخت های بانکداری نوین با هدف مهاجرت از بانکداری الکترونیک به سوی بانکداری دیجیتال و بانکداری هوشمند، گسترش فعالیت های حوزه مسئولیت اجتماعی در راستای کمک به مردم مناطق محروم تنها بخشی از دستاوردهای این بانک در سال های اخیر بوده است.

وی گفت: ۲۲ آذرماه سالروز تاسیس بانک فرصت مناسبی است تا عملکرد، اقدامات و دستاوردهای بانک در حوزه های مختلف اطلاع رسانی شود.

خانمحمدی در ادامه افزود: قرض‌الحسنه یکی از سنت‌های نیکویی است که ریشه در شرع مقدس اسلام دارد و خداوند متعال در سوره‌ های مبارکه بقره، مائده و حدید به این موضوع اشاره فرموده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان با اشاره به عملکرد بانک در حوزه های مختلف پرداخت، گفت:بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است. بانک مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف و همچنین تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

وی اظهار داشت:پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است. پرداخت وام‌های قرض الحسنه به ۱۰.۵ میلیون نفر در سطح کشور حاصل خدمات این بانک در طول ۱۴ سال فعالیت بوده است.

وی افزود: در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک مهر ایران برنامه های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی در این حوزه انجام داده از جمله اتصال به سامانه ثبت احوال و احراز هویت بیومتریک، استفاده از پدهای امضای الکترونیکی و همچنین ارائه خدمات بانکداری نوین مانند افتتاح حساب و درخواست تسهیلات از طریق همراه بانک و احراز هویت غیرحضوری سجام در کنار سایر خدمات همراه‌ بانک و اینترنت‌ بانک فراهم شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد سپرده های افتتاح شده اعم از جاری و پس انداز نیز در استان زنجان از ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ تا ۲۲ آذر سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۸۴ هزار مورد می باشد، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان زنجان دارای ۱۶ شعبه در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، آببر، ایجرود، سلطانیه، هیدج، صائین قلعه و شریف آباد است و تاکنون توانسته است بیش از ۲۱۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال به مردم شریف استان پرداخت کند.

خانمحمدی افزود: در حال حاضر همه عملیات بانکی در این بانک به صورت غیر حضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است. که این موارد نقش مؤثری در حفاظت از محیط زیست، حذف رفت و آمدهای غیر ضروری(بویژه در شرایط کرونایی) و تسریع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان با اشاره به توانمندسازی مدد جویان، گفت: در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد. در این بین اقشار محروم و دهک ‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند. بانک مهر ایران به ‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌ طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است. در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم ‌نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده، به‌طوری که ضمن اعطای کمک‌های بلا عوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای مددجویان ارائه کرده که برخی از آن‌ها به این ترتیب است:

۴۳۵هزار فقره تسهیلات به ارزش ۴۰هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد و بیش از یک هزار فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۲۹۲ میلیارد ریال در استان زنجان.

۱۲۹هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۲۲هزار میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به‌ منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار  و بیش از ۳۰۰  فقره تسهیلات به ارزشی بالغ بر ۵۳  میلیارد ریال در استان زنجان.

۱۱هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲.۵۲۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی و بیش از ۲۰۰ فقره تسهیلات به ارزش قریب به ۴۰ میلیارد ریال در استان زنجان.

افزون بر این، اعطای ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی و کارآفرینی، افزود: بانک مهر ایران سعی کرده است وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌ وکارهای داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد. برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری بالا به ‌طور خاص مد نظر بوده است. اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفته و تا کنون نزدیک به ۲.۹۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱.۰۳۵ میلیارد ریال به این شرکت‌ها در کل کشور پرداخت شده است.

خانمحمدی تصریح کرد: حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب ‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌ نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک مهر ایران برای پرداخت تسهیلات به آن توجه داشته است.

وی با اشاره به کالا کارت، گفت:بانک مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوع، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد صفر تا ۴ درصد ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در شرایط دشوار اقتصادی کاهش یابد. خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، به‌طوری که تا کنون بیش از ۲۷هزار کسب‌ وکار در شهرهای مختلف پذرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند. خوشبختانه این طرح با استقبال مردم مواجه شده و تا کنون حدود یک میلیون و ۹۰۰  هزار نفر کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند که در استان زنجان نیز این آمار قریب به ۳ هزار نفر می باشد.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی اظهار داشت: در حال حاضر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به حدود ۱۱.۵ میلیون نفر رسیده است. این بانک تا پایان مهر ماه ۱۱۵ هزار میلیارد تومان را در قالب تقریباً ۱۰.۵ میلیون فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.

خانمحمدی افزود: تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته به‌ طوری که از ۵۰۰ هزار مورد در سال ۱۳۹۵ به دو میلیون و ۳۰۰هزار فقره در سال گذشته رسیده است. در سال جاری نیز تا پایان مهرماه یک میلیون و ۳۵۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۵هزار میلیارد تومان از سوی این بانک پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: که در استان زنجان نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۲ آذر ماه بیش از  ۴۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش قریب به ۱۳ هزار میلیارد ریال از سوی این بانک پرداخت شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال جاری گفت: برخی از برنامه‌های کلان بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال جاری را خدمتتان عرض می‌کنم. پیش از آن باید اشاره کنم که با عنایت به گذشت تقریباً ۹ ماه از سال،  بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها به لطف خداوند و همت کارکنان شایسته و پرتلاش بانک اجرایی شده است. این برنامه‌ ها شامل موارد ذیل است از جمله:

۱- اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بیش از دو میلیون نفر در کل کشور

۲- کمک به رونق بازار از طریق تقویت تقاضا برای خرید کالاهای ایرانی در قالب طرح کالاکارت

۳- اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی؛ توسعه همکاری و حمایت از طرح‌های دانش بنیان برای کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی

۴- توسعه خدمات برای ناتوانان جسمی، در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی همه اقشار جامعه

حسن خانمحمدی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان در پایان نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: خرسندیم از اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی، حل مسائل مردم و عدالت ‌محوری بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار گرفته است. ما نیز در بانک مهر ایران تلاش می‌کنیم تا با پرداخت گسترده تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار مختلف، دسترسی مردم به تسهیلات نظام بانکی عادلانه‌تر از گذشته شود.

امید آنکه در سایه الطاف پروردگار و با اعتماد مشتریان و خیرّان عزیز بتوانیم توفیقات گذشته را استمرار بخشیده و کارنامه پرافتخارتری از بانک قرض الحسنه مهر ایران بر جای بگذاریم.

گفتنی است: امکان پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بانک قرض الحسنه مهر ایران بر اساس اعتبار سنجی، رتبه ی اعتباری، رفتار و بهداشت مالی مشتریان گرامی.

تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح سه استان

مشارکت در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه روستایی سراسر کشور

مشارکت در ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه بیماران اعصاب و روان به اعتبار ۲۵ میلیارد ریال

احداث ۴ مدرسه و ۳ خانه بهداشت روستایی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه و پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه

احداث مدرسه در استان سیستان و بلوچستان

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تسریع در تکمیل پروژه های بازچرخانی فاضلاب با هدف حمایت از محیط زیست

مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آنها با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه

پرداخت وام قرض الحسنه کرونا به سرپرستان خانوارکه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و فاقد کسب و کار هستند

همکاری با سازمان‌های حمایتی برای اعطای وام به نیازمندان و کمک بلا عوض به سیل‌زدگان هم از این جمله است. همچنین می‌توان به اجرای طرح همیاران مهر اشاره کرد. در طرح یاد شده، متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را به‌ صورت بلا عوض در حسابی نزد بانک مهر ایران واریز می‌کنند. بانک نیز متعهد است مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه ‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه‌ روستاها و مناطق محروم و غیره تخصیص دهد.

اعطای کالا کارت تا 50سقف میلیون تومان بدون نیاز به سپرده‌گذاری  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا