اخبار ویژهپزشکی و سلامت

فرصت و هفته طلایی برای واکسیناسیون عمومی در زنجان

فرصت و هفته طلایی برای واکسیناسیون عمومی در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ به نقل از  مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دکتر پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت:اگر از امروز تا یک هفته آینده، با استقبال پرشور مردم، واکسیناسیون گسترده و دقیق در حجم وسیع داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم به تمام اهداف مدنظر دست یابیم و امیدوار به کنترل بیماری به نحو مطلوبی باشیم .

در استان زنجان، تا به امروز با همکاری مردم، بیش از ۷۰۰ هزار دز #واکسن تزریق شده که از این تعداد، ۴۸۰ هزار دز اول، و مابقی دز دوم می‌باشد.

خوشبختانه استقبال هم استانی های عزیز، در تزریق #واکسن، طی چند ماه گذشته، سبب شده که دانشگاه جزو دانشگاه‌هایی باشد که بیشترین دز #واکسن تزریقی را دارد .

ما در مقطع بسیار حساسی قرار گرفتیم، و با همت مردم عزیز استان می‌توانیم از این مقطع حساس عبور، و از فرصت طلایی موجود، نهایت استفاده را ببریم.

از یک طرف بیماری در موج پنجم به تدریج روند کاهشی به خود گرفته و از نظر تزریق #واکسن، بهترین زمان است، و از طرفی در استان زیرساخت‌های خیلی خوبی برای واکسیناسیون فراهم آمده است.

بیش از ۴۱ مرکز ثابت و ۱۵ تیم سیار در استان مشغول واکسیناسیون مردم عزیز هستند.

هم زیرساخت‌ها برای تزریق وسیع #واکسن فراهم است و هم ما می‌توانیم روزانه، ۳۵ الی ۴۰ هزار دز #واکسن، با همین وضعیت تزریق کنیم.

براساس تحلیل‌های موجود، ممکن است در آبان ماه همراه با اوج بیماری، مجدداً روند افزایشی هم داشته باشیم . یعنی بعد از فرود بیماری، یک‌ماه الی یک‌ماه و نیم فرصت داریم .

این مدت، یک فرصت و پنجره طلایی برای مردم استان است و اگر بتوانیم از امروز تا یک هفته آینده، با استقبال پرشور مردم، واکسیناسیون گسترده و دقیق در حجم وسیع داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم به تمام اهداف مدنظر دست یابیم و امیدوار باشیم که بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم .

طبیعتاً اصلی‌ترین راه در این مقطع که واکسن هم به وفور در اختیار است، تزریق سریع و وسیع #واکسن در سطح استان است .

وقتی حجم وسیعی از #واکسن تزریق شود، قطعاً در بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس پیشتاز خواهیم بود و با اطمینان بیشتری این اقدام انجام می‌پذیرد.

وقتی ‌مردم، کسبه و اصناف به واکسیناسیون توجه و برخورد درستی داشته باشند، و حجم وسیع و پوشش قابل ملاحظه واکسیناسیون انجام شود، قطعاً کسب و کارها رونق می‌گیرد و زودتر از موعد مقرر به راه می‌افتد، و تعطیلات کمتر و محدودیت‌های کمتری هم خواهیم داشت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا