سیاسی و اجتماعی

آزادگان بارزترین ارتباط با حماسه کربلا دارند

آزادگان بارزترین ارتباط با حماسه کربلا دارند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به همراه معاون تعاون و امور اجتماعی این بنیاد با حضور در برنامه رادیویی استان زنجان ضمن تسلیت ایام محرم، ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن را تبریک گفت و از رادیو زنجان در خصوص گرامیداشت مناسبت‌های حوزه ایثار و شهادت تقدیر و تشکر کرد.

علی کاظمی با بیان اینکه ۲۳ مرداد روز مقاومت نامگذاری شده و گرامیداشت این روز عزیز، تصریح کرد: آزادگان بارزترین ارتباط با حماسه کربلا دارند در زمان جنگ و اسارت نیز خانواده این عزیزان، جهت اطلاع از شرایط آزادگان از طریق رادیو مطلع می‌شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تقارن ایام محرم امسال با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان سرافراز کشور با تاسی از اسرای کربلا و در ادامه راه شهیدان این حماسه، ایثار و فداکاری کردند.

وی تعداد آزادگان استان را ۵۸۶ آزاده سرافراز عنوان کرد و گفت: این آزادگان در چندین نوبت وارد کشور شدند که ۹ تن از این عزیزان نیز غریبانه به شهادت رسیدند و ۳۷ آزاده نیز فوت کردند.

کاظمی با اشاره به اینکه آزادگان سرافراز، سرمایه‌های ارزشمند برای انقلاب اسلامی بوده و الگوی صبر و استقامت برای جامعه هستند، ادامه داد: شهرستان‌های زنجان ۳۶۸، ابهر ۹۴، خدابنده ۶۱، خرمدره ۲۷، طارم ۲۱ و ماهنشان ۱۵ آزاده دارند.

وی آزادگان را جزو موفق‌ترین قشر از جامعه ایثارگری عنوان کرد و افزود: استان زنجان آزاده فاخر، نخبه و کارآفرین زیادی دارد، چرا که ممارست این عزیزان و صبر آنها منجر به موفقیت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه هیچ یک از نیازهای جامعه ایثارگری بی پاسخ نمانده، ادامه داد: ارائه حق پرستاری، دریافت واکسن کرونا با اولویت درصد جانبازی از جمله برنامه‌های پیشرو برای جامعه ایثارگری است.

وی از برگزاری ۲۶ عنوان برنامه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن به همت بنیاد شهید در زنجان خبر داد و گفت: خاطره‌گویی آزادگان در مراسم اقامه نماز جمعه، گلباران مزار شهدا و تجدید بیعت با شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده آزادگان، پایش سلامت، دیدار آزادگان با مدافعان سلامت و تجلیل از آزادگان با عنوان الماس‌های درخشان از جمله برنامه‌های این بنیاد در گرامیداشت روز آزادگان به شمار می‌رود.

در ادامه این گفتگو، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در حوزه امور اجتماعی به ایثارگران پرداخت و گفت: هرچند قوانین خاص و ویژه‌ای برای آزادگان وجود ندارد، ولی مدت زمان اسارت این عزیزان بر درصد جانبازی این عزیزان اضافه شده است.

سید جمال‌الدین موسوی خاطرنشان کرد: تحصیل فرزندان جانبازان در مدارس شاهد، تامین مسکن آزادگان و دریافت یک قطعه زمین، انتخاب شغل در ادارات از جمله خدمات ارائه شده به آزادگان به شمار می‌رود.

در ادامه این برنامه رادیویی آقای فیلی یکی از آزادگان سرافراز استان به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا