سیاسی و اجتماعی

الویت اصلی ما؛حفظ عرصه های منابع طبیعی

حفظ عرصه های منابع طبیعی از اولویت های برنامه ی سال جاری می باشد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر سید حسن حسینی ضمن قدردانی از زحمات یگان حفاظت استان در کارگاه آموزشی اطفاء حریق کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: پارسال چهار مورد آتش سوزی در سطح مراتع این استان به وقوع پیوست که این تعداد در مدت مشابه سال قبل آن ۲۹ مورد بود که کاهش ۸۶ درصدی را نشان می دهد.
حسن حسینی افزود: بر این اساس میزان مساحت دچار حریق مراتع استان در سال گذشته ۵۲ هکتار و این میزان در سال ما قبل آن، ۱۷۸ هکتار بود که کاهش ۷۰ درصدی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: حفظ عرصه های منابع طبیعی از اولویت های برنامه ی سال جاری می باشد.
وی گفت: یکی از ماموریت های ذاتی یگان حفاظت، تعلیم نیروهای تحت امر و همیاران محافظ طبیعت می باشد.
این مقام مسئول گفت: کارگاه های آموزشی ماموران یگان حفاظت با هدف بالا بردن سطح علمی و عملی کارکنان و ماموران حفاظت منابع طبیعی که با هدف حضور به موقع و همراه با سرعت و دقت و سلامت برای کنترل آتش می باشد، برگزار می شود.
حسینی در ادامه تاکید کرد: حفظ و صیانت کارکنان و همیاران طبیعت در ماموریتها و رعایت اصول ایمنی در اطفاء حریق الزامی، می باشد .
وی اظهار داشت: برای اقدامات موثر پیشگیری از آتش سوزی در بخش ها و مناطق روستایی، نیازمند برگزاری کلاس های آموزشی هدفمند برای بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری هستیم که روسای منابع طبیعی شهرستان ها باید اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بیان داشت: تجهیز و استفاده از سامانه های هوشمند پایش عرصه های طبیعی منتج به حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت در مناطق بحرانی و اقدام هدفمند و مناسب در حراست مراتع و جنگلها در دستورکار قرار گرفته است.
سید حسن حسینی در پایان با بیان اینکه نقش و مشارکت مردم هم، در امر حفاظت از عرصه های ملی بسیار تأثیرگذار است، از روسای شهرستانی خواست برای پیشگیری و اطفای حریق در مراتع و جنگلها از مجریان طرح‌ ها و بهره‌ برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت، دهیاران و شورای اسلامی روستاها، هلال احمر، نیروی انتظامی، نظامی و مدیریت بحران شهرستان در شرایط بحرانی کمک بگیرند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا