سیاسی و اجتماعی

لزوم ارتقاء کیفیت برق و خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق زنجان  

لزوم ارتقاء کیفیت برق و خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛مهندس علیرضا علیزاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت در خصوص اقدامات شرکت توزیع برق استان سخن گفت.

وی با اشاره به ۳ شاخصه مهم شرکت در چشم انداز استراتژیک ۱۴۰۴ تاکید کرد: رساندن میانگین خاموشی هر مشترک در سال به ۱۴۰دقیقه، حذف مراجعه حضوری متقاضایان و مشترکان با استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از ۴ درصد، از هدف‌گذاری شرکت تا سال ۱۴۰۴ است.

مدیرعامل در خصوص ارائه خدمات به صورت غیر حضوری عنوان کرد: با شروع  بحث کرونا و به جهت ضرورت قطع زنجیره انتقال،  در پی دستور وزارت نیرو و شرکت توانیر بر ارائه صد درصدی خدمات به صورت غیرحضوری از آذر ماه سال ۹۹،توزیع برق زنجان بیش از ۴ سال سریع تر از چشم انداز خود، تمامی خدمات به صورت غیر حضوری در دسترس مردم فهیم استان قرار داده است.

وی با اشاره به سامانه موبایلی”برق من”، سامانه ارائه خدمات صنعت برق افزود: تمامی خدمات چهل گانه (۲۸ خدمت در حوزه خدمات مشترکین و ۱۲ خدمت در حوزه بهره برداری) از طریق بسترهای الکترونیک و با تکنولوژی روز برای مشترکینی که به گوشی های هوشمند دسترسی دارند از طریق سامانه برق من ارائه می شود. این درحالیست که این سامانه به صورت کشوری و در تمام نقاط ایران و در هر زمانی پاسخگوی مشترکین برق استان زنجان است.

مهندس علیزاده در خصوص تبدیل ۱۰۰ درصد سیم های مسی به کابل خودنگهدار تا پایان سالجاری در سطح استان افزود: در هفته دولت امسال ۱۴۳۰ پروژه ریز و درشت با مبلغی بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال  افتتاح خواهد شد، که بیشتر پروژه ها مربوط به تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار است.

وی یکی از راه های کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از ۴ درصد را تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار دانست و افزود:  استان زنجان از شرکت های پیشرو در تبدیل شبکه مسی و کابل خودنگهدار است و مهم ترین دلیل این اقدام، جلوگیری از سرقت سیم های مسی و کاهش تلفات بوده و  موضوع آشتی با طبیعت و کاهش مانور های شاخه زنی و قطع درختان به دلیلی جلوگیری از بروز حوادث نیز از اولویت های شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در خصوص کشف مزرعه های استخراج رمز ارز بیان کرد: از زمان آغاز اجرای کشف مزارع استخراج رمزارز تاکنون، ۱۲۹ مزرعه شامل ۵۲۰۰ ماینر در سطح استان کشف شده است.

وی نتیجه ی این اقدام را صرفه جویی ۳۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی عنوان کرد و افزود: در تابستان سالجاری بدلیل افزایش دما شاهد افزایش مصرف انرژی در سطح کشاورزی، خانگی، تجاری و صنعتی و … بوده ایم . وی ادامه داد: تا پایان شهریورماه سالجاری مزارع رمز ارز مجاز و غیرمجاز اجازه هیچگونه فعالیت نداشته و شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از طریق اکیپ های سیار و گزارش های مردمی به رصد و کشف مزارع در حال فعالیت می پردازد.

مهندس علیزاده با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری خاطرنشان کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما نسبت به روز گذشته، میزان مصرف برق ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ واحد افزایش می یابد.

وی در پایان با اشاره به راهکار های ساده مدیریت مصرف برق نظیر حفظ دمای کولر گازی در ۲۵ درجه و بالاتر، تنظیم کولر آبی در دور کند و عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در زمان پیک بار، از  همکاری مردم شریف استان در حوزه مدیریت مصرف برق تشکر و قدردانی کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا