اقتصاد

آغاز طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز در ادارات زنجان

 آغاز طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز در ادارات زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی خبر داد.

موسی احمدلو گفت: این طرح در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز و بر اساس بخشنامه ابلاغی از طرف معاون اول رییس جمهور به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی انجام می شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثرصرفه جویی، افزود: گاز زنجان در پی انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود بوده و با تشکیل گشت های پایش مصرفِ گاز در ادارات و ارگانهای دولتی؛ به مدیریت مصرف انرژی می پردازد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان مهم ترین عوامل مورد بررسی در این پایش را معاینه فنی، عملکرد صحیح موتورخانه ها، وسایل گازسوز و رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه در فضای داخلی عنوان کرد.

مهندس احمدلو با بیان اینکه شرکت گاز استان زنجان با مشارکت نیروهای بسیجیِ حوزه گاز، به صورت مستمر در ساعاتِ کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته؛ مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات استان را رصد و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد؛ ابراز داشت: کارشناسان این شرکت در بازدیدهای ادواری نسبت به تکمیل چک لیست مصرف انرژی اقدام کرده و بر اساس این چک لیستِ تکمیلی، مشاوره و پیشنهادات اجرایی در راستای مدیریت مصرف نیز ارائه می شود. وی بر ضرورت صرفه جویی مشترکین خانگی و اداری در مصرف گاز طبیعی تاکید کرد و یادآور شد: در صورت عدم رعایت صرفه جویی در مصرف یا عدم رعایت دمای رفاه، ادارات پرمصرف در مرحله اول اخطار کتبی دریافت و در صورت مشاهده مجددِ عدم رعایت صرفه جویی یا عدم رعایت دمای رفاه، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به دیگر موارد درخواستی شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری تصریح کرد: رعایت دمای دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها و استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا A و B از جمله اقدامات لازم الاجرا توسط ادارات و دستگاه های اجرایی گاز استان است. مهندس احمدلو افزود: با افزایش سرمای هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی؛ صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکین گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه می توانند شرکت گاز استان زنجان را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا