اقتصاد

حضور «ایمیدرو» تسهیل‌گر معضلات اجتماعی معدنکاران است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه معدن همواره با بحث‌های اجتماعی مواجه است، گفت: فعالان معدن تلاش‌هایی در این حوزه می‌کنند، ولی حضور ایمیدرو تسهیل کننده معضلات موجود در این حوزه است.

دکتر مصطفی طاهری در دیدار با بهره‌برداران معدنی و مدیران واحدهای صنایع معدنی که با حضور معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی برگزار شد با بیان اینکه ایمیدرو در دو سرفصل به حوزه معدن استان کمک خواهد کرد، اظهار کرد: حوزه هزینه‌بر اکتشاف و همچنین بعد زیرساختی فعالیت معدن حوزه‌هایی هستند که قرار است ایمیدرو کمک کند چرا که بخش خصوصی توان فعالیت در این دو حوزه را ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه معدن همواره با بحث‌های اجتماعی مواجه است، افزود: فعالان معدن تلاش‌هایی در این حوزه می‌کنند، ولی حضور ایمیدرو تسهیل کننده معضلات موجود در این حوزه است.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت زیرساخت‌هایی مانند آب و راه می‌تواند راه‌کار کاهش مشکلات اجتماعی ناشی از فعالیت معادن باشد، افزود: در این مورد توافقاتی با ایمیدرو انجام شده که اگر عملیات شود تسهیل‌گر امور خواهد بود.

طاهری مسئله مهم دیگر حوزه معادن را سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: طبق قانون ایمیدرو نمی‌تواند سرمایه‌گذاری مستقیم انجام دهد مگر اینکه بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهادهایی برای سرمایه‌گذاری ایمیدرو در استان زنجان وجود دارد، افزود: این سرمایه‌گذاری نیاز بخش معدن است که بعد از انجام کار مطالعاتی ارائه خواهد شد که اگر بخش خصوصی پیشگام سرمایه‌گذاری نباشد به صورت مشارکتی و یا به تنهایی ایمیدرو فعالیت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا