اخبار ویژهپزشکی و سلامت

برگزاری آموزش هواشناسی در عملیات های امدادی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شناخت از شرایط جوی، از مهمترین کلید واژه های اصلی پاسخگویی در حواث محسوب می شود چرا اطلاعات قوی و غنی می تواند در کسری از ثانیه جان انسانی را نجات دهد به حتم این موارد بسیار حائز اهمیت است.
حکمت اله هاشمی در جلسه آموزشی هواشناسی در عملیات های امدادی افزود: امروزه هلال احمر و سایر ارگان های امدادی باید به دنبال شناخت ابزارهای لازم برای فعالیت ها باشند.
وی یادآوری کرد: اگر قرار است پاسخگوی حوادث و سوانح باشیم که جزو رسالت های اصلی هلال احمر به شمار می رود، پاسخگویی به حوادث و سوانح می تواند از نوع تهدید های پدافندی، طبیعی و یا ساخته دست بشر باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امروزه کشور در حوزه تهدیدها بسیار مستعد بوده و بسیار مدعی نیز هستیم و از طرفی نیز این ادعا بر اساس داشته هاست چرا که با پیشرفت تکنولوژی، مخاطرات و تهدیدها نیز در کنار آن لحاظ می شود.
هاشمی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی تهدید دارد که برای برخورد با آن باید تدبیر کنیم، اظهارداشت: امروزه هلال احمر رسالت سنگینی برعهده دارد چرا که آمادگی برای پاسخگویی به تهدیدها باید جزو ارکان اصلی این سیستم باشد و پاسخگویی بدون آمادگی محقق نمی شود.
وی ادامه داد: باید در تحقق رسالت جمعیت هلال احمر قوی و غنی عمل کنیم و از همه جهات این رسالت را با آمادگی تکمیل کنیم و آمادگی برای پاسخگویی به حوادث همین موضوع است که جزو ابزارهای لازم برای پاسخگویی به شمار می رود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اطلاعات قوی و غنی می تواند در کسری از ثانیه جان انسانی را نجات دهد به حتم این موارد بسیار حائز اهمیت است.
هاشمی اظهارداشت: هواشناسی از مهمترین کلید واژه های اصلی پاسخگویی در حواث محسوب می شود چرا که به دلیل عدم شناخت از این موضوع جان انسان ها به خطر افتاده و باید قبل از هزینه کرد و ایجاد دغدغه در جامعه، آگاهی و شناخت می تواند راه حل پاسخگویی و تهدیدها باشد.
وی افزود: در حوزه پدافند برنامه های زیادی داریم که ابتدا باید در حوزه حوادث شناخت ها کامل شده تا همه برنامه ها منتیج به سازماندهی تیمی و گروهی با سایر ارگان ها شود تا ادبیات مشترکی در حوزه تهدیدات پیدا کرده و مانور عملیاتی و عملکردی خواهیم داشت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با این مانور تلاش ها نتیجه بخش خواهد بود و در هلال احمر به عنوان ارگان پاسخگو در خدمت جامعه هدف و مسئولان هستیم تا رسالت خود را به نحو مطلوبی محقق کنیم.
گفتنی است، ارتقای دانش مدیران میدانی و سرتیم های عملیاتی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در شرایط جوی مختلف(تشخیص وضعیت جوی برای چند ساعت آینده در محیط عملیاتی) ویژه روسای شعب، کارشناسان امدادی، آموزش و مسئولان پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان زنجان به مدت یک روز در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا