اقتصاد

ایجاد اشتغال با وجود تنوع مهارتی با اندک سرمایه مالی  

ایجاد اشتغال با وجود تنوع مهارتی با اندک سرمایه مالی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،جلسات ترویجی تشکیل تعاونی‌های توسعه مشاغل خانگی استان زنجان در نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور و کم سرمایه با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف آشنایی با مشوق‌های قانونی و تسهیلات مرتبط در حوزه تعاون شرکت‌های تعاونی در محل مرکز شماره ۳ خواهران الزهرا برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ، ضمن ابراز خرسندی از پتانسیل و  توانمندی‌های مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای، بازار محور و سرمایه محور بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از ویژگی‌های بارز این سازمان برشمرد و گفت: چنین نمایشگاهی برگرفته و نمادی از توانمندی‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث بازار محوری با سرمایه‌های کوچک است.

وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی جامعه که با معضل بیکاری گریبان‌گیر هستیم، وجود تنوع مهارتی با اندک سرمایه مالی می‌تواند گره‌گشای بخشی از نابسامانی‌های بیکاری باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: افراد با آموزش مهارت‌های مختلف می‌توانند با سرمایه‌ای اندک وارد بازار کار شده و درآمدزایی نمایندو معیشت خود و خانواده خود را فراهم نمایند و این خیلی مهم است.

گفتنی است؛ طرح توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح ملی با مدیریت و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در سراسر کشور در حال انجام می‌باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا