فرهنگ و هنراخبار ویژه

مراسم  یوم‌العباس زنجان برگزار نمی‌شود

مراسم  یوم‌العباس زنجان برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجاندر جلسه قرارگاه عملیاتی کرونای استان با تبریک روز خبرنگار و لزوم اقناع سازی در حوزه های مختلف به ویژه کرونا از سوی اصحاب رسانه افزود: رویکرد قرارگاه کرونا، عملیاتی کردن مصوبات ستاد کرونای استان و ملی است و تکالیف جدیدی از سوی این قرارگاه ارائه می‌شود.

خدابخش مرادی نافچی.برضرورت برخورد با واحدهای صنفی و خدماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد و اظهار داشت: فرمانداران باید در این زمینه روزانه نسبت به گزارش دهی اقدام کنند.

این مسوول با بیان اینکه افزایش میزان واکسیناسیون کرونا به کاهش فوتی ها منتهی می شود، ادامه داد: بر این اساس گزارش اقدامات واکسیناسیون افراد هدف دستگاه‌های مربوطه باید هفتگی در خصوص افراد بالای ۶۰ سال ارائه و  در این ارتباط باید  سطح مداخله‌ای برای انجام واکسیناسیون گروه‌های اعلام شده، انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به انتشار اطلاعات گوناگون در فضای مجازی ادامه داد: ضروری است دانشگاه علوم پزشکی با تولید محتوا در فضای مجازی اقناع‌سازی لازم را انجام داده و مردم را برای تزریق واکسن ترغیب کند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه اعلام شده کشوری مراسم  یوم‌العباس زنجان، مراسم شیرخوارگان حسینی، نخل گردانی یزد، تشت گذاری اردبیل و قالیشوران اصفهان به دلیل تجمع و ضرورت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

این مسوول با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط ذیل دستورالعمل ستاد کرونا دارای وظایفی هستند که باید وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهند، افزود: در برگزاری برنامه‌های محرم باید پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی دقیق رعایت شده و استفاده از ماسک ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه نذورات ماه محرم باید به صورت خشکه توزیع شود، افزود: ایستگاه‌های صلواتی نیز در این ایام تعطیل بوده و بایدها و نبایدهای این ماه نیز باید در جلوی دید عزاداران نصب شود.

مرادی به  تشکیل کمیته بازرسی توسط اداره کل بازرسی استان اشاره و خاطرنشان کرد: برنحوه رعایت پروتکل‌ها نظارت‌های لازم انجام می‌شودکه همکاری های بین بخشی تاثیر بسزایی در تحقق برنامه های ترسیم شده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا