اخبار ویژهاقتصاد

آسفالت ۱۵۱ کیلومتر از راه‌های اصلی استان زنجان طی سال جاری

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم با دومین سفر رئیس جمهور به این استان افزود:۱۵۱ کیلومتر راه های اصلی استان آسفالت شده است و ۱۳۱ کیلومتر راه های فرعی روکش آسفالت شده و ۱۵ کیلومتر افتتاح راه های روستایی نیز آسفالت شده است.
جعفر قزوینیان افزود: با بیان اینکه در دور دوم سفر ریاست جمهوری ایجاد روشنایی در ۵۰ نقطه از تقاطع‌های اصلی و فرعی استان زنجان در دستور کار است.
وی اظهار داشت: ایجاد روشنایی در۵۰ نقطه حادثه خیز جاده‌های مواصلاتی زنجان عامل مهم در جلوگیری بروز تصادفات جاده‌ای است.
وی با بیان اینکه راهداری در طول سال به هموطنان خدمات مختلفی ارائه می کند،اظهار کرد:برگزاری مقدمات سفر نوروزی،اجرای پروژه های عمرانی،تدابیر سفرهای تابستانی و زمستانی نمونه ای از اقدامات این نهاد است‌ و همچنین راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای ایمنی جاده ها و کاهش آمار تصادفات و حوادث به هموطنان خدمات رسانی میکند.
مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در سالجاری ۱۵۱ کیلومتر از راه‌های اصلی استان روکش آسفالت شده است، ادامه داد:این رقم با برنامه ریزی منسجم نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.
قزوینیان با اشاره به ۱۳۱ کیلومتری آسفالت راه‌های فرعی تصریح کرد: در سال‌جاری ۶۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی هدف‌گذاری شده است.
وی بابیان اینکه دوباب راهدارخانه به بهره برداری رساندیم ،افزود:همچنین دو نمازخانه بین راهی نیز افتتاح کردیم.
این مسئول با اشاره به اینکه مجموعه اعتبارات این پروژه با ارزش ریالی ۱۳۰۰میلیاردی بوده است،خاطرنشان کرد:تمامی این عملیات در راستای اجرای پروژه های تاثیر گذار بوده است که آزاد راه قزوین و به زنجان از مهمترین الویت های عملیاتی در استان است.
وی با تاکید بر اینکه ۳۲ دستگاه در کاهش تصادفات استان دخیل هستند، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه مغفول واقع شده است و رسانه های گروهی در این خصوص نقش بسزایی دارند.
قزوینیان با اشاره به رهاورد دومین سفر رئیس جمهور به زنجان افزود:مصوب شد تا در ۵۰ نقطه تاریک را در تقاطع جاده های اصلی به فرعی و روستایی روشنایی نصب کنیم و همچنین در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان مقرر شد که هشت نقطه‌ حادثه خیز استان نیز برطرف شود.
وی با تاکید بر اینکه ۳۲ دستگاه در کاهش تصادفات استان دخیل هستند، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه مغفول واقع شده است و رسانه های گروهی در این خصوص نقش بسزایی دارند.
خبرنگار: بهروز حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا