پزشکی و سلامتاخبار ویژه

واکسن زنجیره مرگ و میر ناشی از کرونا را قطع می‌کند

واکسن زنجیره مرگ و میر ناشی از کرونا را قطع می‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛استاندار زنجان در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان به ضرورت گسترش واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال به میزان بالای ۹۰ درصد در استان افزود: این کار اقدامی مهم در کاهش مرگ و میرهای کرونایی محسوب می شود و این در حالی است که بیشترین بیماران بستری کرونایی را غیر واکسینه ها تشکیل می دهند.

فتح الله حقیقی گفت:زنجان به لحاظ اقدامات کیفی واکسیناسیون کرونایی در سطح کشور اول است چرا که استان به راه اندازی ۲۴ پایگاه تجمیعی اقدام کرده، یعنی به ازای هر ۴۴ هزارو ۸۳۳ نفر، یک پایگاه ایجاد و ۱۴۸ تیم نیز تشکیل شده است.

حقیقی  افزود: این به معنی است که استان به ازای هر هفت هزار و ۲۷۰ نفر یک تیم ایجا کرده در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی اول کشور به لحاظ اقدامات کمی، به ازای هر ۱۲ هزار و ۴۴۸ نفر یک تیم دایر کرده است.

وی اظهارداشت: این استان در مقایسه با کشور نسبت به ایجاد ۲ برابری پایگاه ها و تیم های واکسیناسیون مبادرت کرده که نمود مهم آن است که از ایجاد صف های طولانی جلوگیری شده که اقدامی مهم به شمار می رود.

حقیقی ادامه داد: با توجه به شیوع پیک پنجم کرونا روند رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن ماسک از سوی اغلب شهروندان در روزهای آتی باید منتظر رخ دادن وقایع تلخی در استان بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید برای مقابله با کرونا، پیشگیری، بهداشت و درمان یا مراقبت، مکمل یکدیگر باشند، گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از ۳۸ به ۴۸ درصد افزایش یافته که در این خصوص باید اقدامات و اطلاع رسانی لازم انجام گیرد.

حقیقی با تاکید بر اینکه واکسن زنجیره مرگ و میر ناشی از کرونا را قطع می‌کند و پیشگیری تنها راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری است، خاطرنشان کرد: طی هفته های گذشته افزایش ۲ برابری مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید – ۱۹ در استان رخ داده که باید رهگیری نزدیکان افراد مبتلا به کرونا تقویت شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا