اقتصاد

محکومیت بهمن موتور قطعی شد

شعبه تجدیدنظر تعزیرات حکومتی با اصلاح مجازات، شرکت بهمن موتور را برای گرانفروشی به جریمه بیش از پنج هزار میلیارد تومانی محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، احمد اصانلو در نشست شورای مدیران سازمان تعزیرات حکومتی که صبح امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد، ورود میدانی سازمان برای جلوگیری از احتکار خودرو را بسیار موثر دانست و گفت: یکی از خودروسازان مدعی بود به دلیل مشکل ورود قطعه نمی تواند خودرو را عرضه کند اما وقتی قاضی ما ورود میدانی به این موضوع داشت، دیدیم این محصول در داخل تولید می شود بلافاصله مشکل حل و خودروها تحویل مردم شد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: رای تجدیدنظر شرکت بهمن موتور با اصلاح میزان مجازات به مبلغ ۵۱ هزار میلیارد ریال صادر شده و قابل اجراست.
اصانلو افزود: پرونده تخلف این شرکت از سال گذشته در حال بررسی بوده و اصلاح مجازات به دلیل تغییر نظر کارشناسی سازمان حمایت در خصوص ارزش تخلف انجام شده است چراکه برابر قانون، جرائم تعزیرات حکومتی براساس ارزش تخلف و نظر کارشناسی سازمان گزارش دهنده تخلف تعیین می شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در خصوص رسیدگی به تخلف شهریه مدارس، گفت: در همین بازه زمانی کوتاهی که تعزیرات ورود کرده بیش از ۴۳ میلیارد تومان از شهریه‌های نامتعارف به اولیای دانش آموزان برگردانده شد و برخی مدارس معروف و بزرگ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان جریمه شدند.
اصانلو با بیان این مطلب که اکنون موضوع قیمت شهریه مدارس دغدغه مردم است، افزود: سازمان تعزیرات در حوزه شهریه مدارس ورود کرده و پس از جلسه‌ با سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به این موضوع رسیدگی شد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با گلایه مندی از آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش همکاری خوبی در کشف تخلفات نداشتند و به همین دلیل شعب به صورت میدانی به مدارس مراجعه و مشخص شد گلایه مندی برخی از اولیای دانش آموزان به حق بوده و سازمان تعزیرات حکومتی هم بدون چشم پوشی با متخلفان برخورد کرد.
اصانلو، رویکرد سازمان تعزیرات حکومتی را حضور میدانی و مطالبه گری از دستگاه‌های نظارتی دانست و افزود: در شرایط کنونی بازار، قرار نیست قضات تعزیرات پشت میز بشینند و منتظر گزارش باشند بلکه باید با رهبری گشت های مشترک میدان دار مبارزه با تخلفات کلان بازار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا