پزشکی و سلامت

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان غیرقابل قبول است

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان غیرقابل قبول است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در یکصدوهشتمین جلسه ستاد مدیریت پیشگیری کروناویروس استان در سالن پیامبر اعظم (س) استانداری با اشاره به اینکه کل کشور درگیر پیک پنجم، و در شرایط خاصی است، اظهار داشت: استان زنجان هم در ابتدای این پیک است و البته با اقدامات و تدابیر انجام شده در سطح استان، این پیک با تاخیر شروع شده، و به این لحاظ آمادگی بیشتری داریم .

وی با بیان اینکه شاهد روند افزایشی در بیماران سرپایی و بستری هستیم ابراز داشت: روند افزایشی بیماری اکثر استان‌ها را در بر گرفته و شاهد رفتارهای مختلف ویروس در استان‌ها هستیم .

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند ادامه داد: در مرحله اول حدود ۸۰۰ تخت برای کرونا درنظر گرفتیم و درحال حاضر هم، بیش از ۵۳ درصد از تخت‌ها اشغال است و باید آمادگی افزایش تا ۱۲۰۰ تخت را داشته باشیم .

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری تعداد نمونه‌های اخذشده از بیماران سرپایی را تا به امروز، بیش از ۳۹۱هزار ذکر و اظهار کرد: تعداد نمونه‌های اخذشده از بیماران بستری هم ۲۸ هزار و ۶۴۱ مورد است، و در مجموع بیش از ۱۰۱ هزار نفر بیمار مثبت شناسایی شده است.

دکتر قزلباش با بیان اینکه وضعیت گردش ویروس در استان بالا و قابل توجه است و در روزها و هفته‌های آتی باید منتظر قلیان بیماری با شدت و سرعت بیشتری باشیم تصریح کرد: در شهرستان زنجان بیماری  با یک شیب ملایم درحال افزایش است .

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه استان درصد واکسیناسیون خوبی دارد و جزء اولین‌ها است اظهار داشت: تفاوت استان، بخشی مربوط به همین پوشش بالای واکسن است و لذا، برای اینکه درصد پوشش بیشتر باشد، باید واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیری را که در مناطق آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند، بالا ببریم .

وی ادامه داد: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان غیرقابل قبول است و عملا تاثیری در روند کند شدن بیماری ندارد چراکه رعایت پروتکل‌ها باید بالای ۹۰ درصد باشد .

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ درصد از مردم استان براساس واکسن‌های دریافتی واکسینه شدند و سرعت واکسیناسیون هم در روزهای اخیر افزایش یافته و در این خصوص، دانشگاه ظرفیت تزریق تا ۳۰ هزار دُز در روز را، متناسب با واکسن دریافتی دارد .

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری اظهار کرد: درحال حاضر شهرستان‌های زنجان، طارم، ابهر و خرم‌دره و خدابنده در وضعیت قرمز، و شهرستان‌های سلطانیه، ایجرود و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دکتر قزلباش آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز استان را ۵۹/۴۷ درصد برشمرد و افزود: رعایت این درصدها در شهرستان خدابنده و خرمدره ۴۹ درصد، زنجان ۵۰/۴۸ درصد، ابهر و ایجرود ۴۸ درصد، سلطانیه ۵۰/۴۶ درصد، ماهنشان ۲۰/۴۶ درصد، و طارم ۵۰/۴۵ درصد است .

وی به آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز صنفی هم اشاره کرد و گفت: شاهد کمترین رعایت پروتکل‌ها در مساجد و اماکن، پایانه‌های مسافربری به ویژه حمل و نقل درون شهری، نانوایی‌ها و رستوران‌ها هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا