فرهنگ و هنر

مجوز سه سینمای سیار را دریافت کردیم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: فرهنگسراهای استان زنجان مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی دارند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به وضعیت سالن نمایش ها و فرهنگسراهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: فرهنگسراهای استان با کمبودهایی مواجه است که بایستی با اختصاص اعتبار مشکلات زیرساختی آن حل شود.
امراله حسنی امروز در نشست رئیس سازمان سینمایی کشور با هنرمندان در فرهنگسرای امام زنجان اظهار کرد: استان زنجان دارای ۲ سینما با ۵۵۰ صندلی در مرکز زنجان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ظرفیت هنرمندان استان زنجان و موفقیت برخی از آنان در عرصه کشوری اشاره کرد و افزود:هنرمندان حوزه سینمای زنجان نیز آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند.
وی به وضعیت سالن های نمایش و فرهنگسراهای استان اشاره کرد و ادامه داد: سینما روشای زنجان در یک مجتمع تجاری با مدیریت بخش خصوصی فعالیت می کند و سینمای بهمن با دو پرده اکران دارد.
وی با یادآوری اینکه یک سالن سینما در مجتمع تجاری ارغوان شهرستان ابهر در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: در مجتمع آنا نیز یک مجتمع با سه سالن سینما در دست ساخت است.
حسنی با اشاره به اینکه مجوز سه سینمای سیار را دریافت کردیم، گفت: در مناسبت های مختلف با استفاده از این ظرفیت فیلم های مختلف اکران می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به وضعیت فرهنگسراهای استان و کمبودهای موجود در این مراکز اشاره کرد و افزود: در خدابنده فرهنگسرایی با ۷۰۰ صندلی وجود دارد که یکی از فرهنگسراهای بزرگ استان محسوب می شود که نیازمند تجهیزات به روز است.
وی با یادآوری اینکه فرهنگسرای خرمدره نیز با مشکل نور مواجه است، تصریح کرد: فرهنگسرای شهید بهشتی آببر نیز که پس از زلزله طارم ساخته شده مشکل سرمایش و گرمایش دارد و نیازمند بازسازی تجهیزات مربوط به صدا، تصویر و نور است.
حسنی به فرهنگسرای الغدیر ماهنشان و وجود ۱۰۰ صندلی اشاره کرد و گفت: ماهنشان از مرکز استان دور است و با حداقل امکانات فرهنگی فعالیت می کنند.
به گفته وی، سالن فرهنگسرای شهرستان ایجرود که جزء ۲۳ شهرستان محروم استان است، نیازمند صندلی و اعتبار برای نوسازی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیتی که در استان زنجان وجود دارد با حمایت وزارت متبوع این پتانسیل ها مورد استفاده قرار گیرد.

  • نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا