پزشکی و سلامت

بیش از ۱۶۰ هزار نفر واکسن دریافت کردند

بیش از ۱۶۰ هزار نفر واکسن دریافت کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری درخصوص روند واکسیناسیون اظهار داشت: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته، برای گروه‌های مختلف، تزریق واکسن با درصد بسیار بالا انجام می‌شود .

دکتر قزلباش با بیان اینکه تا به امروز، بیش از ۱۶۰ هزار نفر واکسن دریافت کردند و و با واکسیناسیون امروز هم، بیش از ۱۷۰ هزار نفر واکسینه خواهند شد، افزود: تمام واکسن‌ها بلافاصله در شهرستان‌ها هم توزیع، و بین واجدین شرایط تزریق می‌شود .

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه واکسیناسیون سنین بالای ۵۰ سال به خوبی درحال انجام است و براساس پروتکل‌های کشوری، هر سنی که اعلام شود، تزریق انجام می‌گیرد ادامه داد: گروه سنی بالای ۸۰ سال حدوداً ۸۰ درصد واکسینه شدند (نزدیک ۱۸ هزار نفر)، گروه‌های سنی ۷۵ تا ۷۹ سال، ۸۲ درصد (نزدیک به ۱۳۶۱۳ نفر)، سنین ۷۰ تا ۷۴ سال، ۸۶ درصد (نزدیک ۱۸ هزار جمعیت)، گروهای سنی ۶۵ تا ۶۹ سال، ۸۳ درصد (۲۷۹۵۴ نفر)، سنین ۶۰ تا ۶۵ سال، ۷۴ درصد (۳۷ هزار نفر)، گروه‌های سنی ۵۵ تا ۶۰ سال، ۵۷ (نزدیک ۴۴ هزار نفر)، گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال، حدود ۳۸ درصد (۵۴ هزار نفر) واکسینه شدند که این درصدها در شهرستان‌ها متفاوت است .

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با بیان اینکه عوارض واکسن، از چند ساعت تا چند روز بعد از تزریق خود را نشان می‌دهد تصریح کرد: فردی که واکسن زده و دارای علایمی باشد که نشان دهنده کرونا است، نادر است ولی ممکن است قبل از واکسن مبتلا به بیماری بوده، و با تزریق واکسن، علائم بیماری نمایان شده است .

وی درخصوص واکسیناسیون خانم‌های باردار و شیرده نیز گفت: خانم‌های باردار باید براساس وضعیت خود به پزشک مراجعه، و مشورت کنند؛ و خانم‌های شیرده هم به لحاظ دریافت واکسن کرونا موردی خاصی ندارند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: روند بیماری در بخش سرپایی و بستری افزایشی است، به طوری که شب گذشته ۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و با این آمار، میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی به بالای ۴۰۰ نفر رسیده، که امیدوارم از این موج سهمگین هم، با تلاش همه مردم و حوزه سلامت استان به سلامت عبور کنیم .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا