فرهنگ و هنراخبار ویژه

نصب المان ملیله در سبزه میدان زنجان

المان ملیله با 600 کیلوگرم وزن و پنج متر ارتفاع و 70 هزار نقطه جوش نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، شهردار زنجان در آئین رونمایی از بزرگ‌ترین المان ملیله در سبزه‌میدان زنجان گفت: زنجان مفاخر زیادی برای بالیدن از جمله شهرت این شهر به شور و شعور حسینی، غواصان دریادل، میزبان مهربان و در نهایت شهر جهانی ملیله دارد.
علیرضا فیروزفر افزود: المان مختص مربوط به ملیله در این شهر کم بود از این رو سیما و منظر شهری یک المان با هنرمندی هنرمندان زنجانی طراحی و بزرگ‌ترین در نوع خود ساخته و در بهترین مکان نصب شد.
وی اظهار داشت: این المان در نقطه ثقل گردشگری شهر زنجان یعنی سبزه‌میدان نصب شده که توسط هنرمند نامدار قزلباش ساخته شده است.
فیروز فر افزود: این المان ۶۰۰ کیلوگرم وزن و پنج متر ارتفاع و ۷۰ هزار نقطه جوش دارد و باغی هم در این منطقه به همین نام باغ‌راه ملیله احداث خواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت مغازه‌های سبزه‌میدان و لزوم رونق بخشی به این منطقه گفت: قرار است این منطقه نقطه ثقل گردشگری باشد که می‌شود آن را به صنف‌های مختلف واگذار کرد، ولی در آن صورت پایدار نخواهد بود، لذا در صدد واگذاری اداره این مغازه‌ها به شرکت دارای صلاحیت فعالیت در این حوزه هستیم که اقداماتی از جمله برگزاری مزایده واگذاری هم انجام شده و اخیرا یک شرکت ملی گردشگری پای کار آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا