اخبار ویژهاقتصاد

تکمیل پروژه پارکینگ طبقاتی سعدی نیازمند ۳۰ میلیارد تومان است

پروژه پارکینگ طبقاتی سعدی که در دو طبقه در حال ساخت است که پیشرفت خوبی دارد و این را هم با پیمانکار تا پایان شهریور تمام می‌کند که برای تکمیل آن 25 تا 30 میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،شهردار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری گفت: از سال جدید بر رونق ساخت‌ و ساز با کاهش تخلفات ساختمانی متمرکز شده‌ایم، در این راستا تعامل با سایر سازمان‌ها از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان را آغاز کرده‌ایم.

دکتر فیروز فر با ایجاد تعامل و اتصال با ناظران و مجریان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به دنبال این هستیم که کاهش زمان اخذ گزارش تخلفات ساختمانی را داشته باشیم تا شهرداری قبل از وقوع تخلف در جریان امور باشد.

شهردار زنجان با بیان اینکه هدف عمده در این زمینه، ایجاد گشایش در ساخت‌وسازها است، عنوان کرد: بر روی طرح‌های محوری و منطقه‌ای کار می‌کنیم و ۵ طرح محوری طی یک ماه اخیر را توانستیم به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسانیم و این روند ادامه‌دار خواهد بود که بعد از ابلاغ طرح‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

فیروز فر افزود: قرارداد اولیه پروژه سبزه میدان به مبلغ ۶۴ میلیارد تومان بسته شده بود که البته این مبلغ مربوط به قرارداد خالص است، با مبالغ بعدی و مبالغ مابه التفاوت ها، پروژه سبزه میدان تا به امروز ۱۲۱ میلیارد تومان ثبت صورت وضعیت داشته که تاکنون ۵۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی درباره روگذر پل امام حسین (ع) نیز گفـت: قبلا سوم خرداد برای افتتاح پروژه اعلام شده بود، اما با توجه به وجود معارض کمی به تعویق افتاد و قول آن را تا ۲۸ تا ۳۰ خرداد می‌دهیم تا روگذر افتتاح شود.

فیروزفر تصریح کرد: پروژه دیگر هم پارکینگ طبقاتی سعدی است که در دو طبقه در حال ساخت است که پیشرفت خوبی دارد و این را هم با پیمانکار تا پایان شهریور تمام می‌کند که برای تکمیل آن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به موضوع کف‌سازی بازار بزرگ زنجان، تصریح کرد: این پروژه به مبلغ اولیه ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد و با توجه به تجربه موفقی که در کف‌سازی بازار بزرگ زنجان در راسته مسگرها و جگرپزها داشتیم، امیدواریم بتوانیم این تجربه را در بازار بالا نیز تکرار کنیم.

فیروزفر به آغاز سم‌پاشی در سطح شهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که در ۴۵روز قبل برای سم‌پاشی سطح شهر انجام دادیم، توانستیم از این مشکل پیشگیری کنیم.

شهردار زنجان به بحث نهضت آسفالت نیز اشاره کرد و گفت: تمام معابر شهر زنجان برای اولین بار اسکن لیزری شده و معابر نیازمند آسفالت، اولویت‌بندی شده و معابری که بیشترین خرابی و همچنین بیشترین تردد را دارند با یک توزیع موزون در سطح شهر پخش شده تا آسفالت‌ریزی شود.

فیروزفر با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی بودجه شهرداری زنجان در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری زنجان از ۸۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد که بعد از گذشت حدود ۲ ماه از سال جدید ۱۰۰ میلیارد تومان نیز با توجه به حجم برنامه‌های تعریف‌شده به این بودجه اضافه شد.

وی با بیان اینکه تلاش بر این شد که وزن پروژه‌های عمرانی را بالا ببریم، افزود: ۵۳ درصد بودجه شهرداری زنجان در سال جاری به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی و ۴۷ درصد مربوط به اعتبارات جاری و پشتیبانی است.

فیروزفر با بیان اینکه تحولات خوبی در حوزه اداری و مالی شهرداری زنجان در حال شکل‌گیری است، یادآور شد: شهرداری زنجان در تبدیل وضعیت همکاران، جزء رتبه‌های اول در بین دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته و ۳۲۹ نفر از ایثارگران حائز شرایط تبدیل وضعیت، تعیین تکلیف شدند.

شهردار زنجان گفت: پذیرش اجبار در انتصابات را کسر شان برای خودم می‌دانم و اگر اجباری باشد واقعاً برعکس عمل می‌کنم و حتی اگر لازم باشد استعفا می‌دهم اما اجبار را نمی‌پذیرم.

وی با بیان اینکه با حقوق کمتر از دانشگاه، شهردار زنجان هستم، اظهار داشت: حقوق بنده با انتقال به شهرداری زنجان کاهش یافته و تاکنون هم تعیین نکرده‌اند و بدون تعیین حقوق کار می‌کنم که به محض مشخص شدن میزان حقوقم به‌صورت شفاف اعلام می‌کنم.

بیش از ۵۰ درصد معابر مرکز دارای ایراد شهر را تحت پوشش آسفالت قرار می‌دهیم

فیروزفر با بیان اینکه آسفالت‌ریزی خیابان‌های سعدی و امام خمینی(ره) تقریباً سراسری خواهد بود، خاطرنشان کرد: با اسکن معابر، تلاش شده که کار دقیقی در منایق مختلف و نقاط محروم شهر زنجان انجام شود و تمام معابر نیازمند روکش آسفالت و دارای اولویت، شناسایی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد معابر مرکز دارای ایراد شهر را تحت پوشش آسفالت قرار می‌دهیم، گفت: امسال به اندازه ۵ سال گذشته در شهر زنجان آسفالت‌ریزی می‌شود و قول می‌دهیم که در پایان فصل کاری، شهروندان از آسفالت شهر زنجان رضایتمندی خواهند داشت.

عملیات ترمیم و آسفالت ریزی

 شستشوی جوی و نهر خیابان های زنجان

 


 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا