اخبار ویژهدین و مذهب

لزوم ترویج محافل قرآنی در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ؛ نشست تبیینی مجامع اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه زنجان حضرت آیت الله خاتمی و استاندار محترم آقای دکتر افشارچی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد .
آیت‌الله علی خاتمی شامگاه چهارشنبه در نشست تبیینی مجامع تبلیغات اسلامی استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: فراموش نکنیم که دشمن تحت هیچ شرایطی عقب ننشسته است و با بهانه و عرصه دیگری وارد میدان می‌شود، بنابراین اگر با آمادگی وارد میدان شویم، موفقیت افزون‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مظلوم واقع شدن حوزه فرهنگ، تصریح کرد: امروز دقیقاً این مسئله را به عینه شاهد هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: فراگیری تدبر در قرآن و آموزه‌های آن موضوع بسیار مهمی است که در محافل قرآنی شکل می‌گیرد بنابراین این رویه باید ترویج یابد.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه کانون فعالیت‌های قرآنی باید مساجد باشد، ابراز کرد: در قدیم اکثر هیئت‌های فعال در استان در حوزه قرآنی فعالیت داشتند. امروز باید نبوغ قرآنی را آموزش دهیم و معتقدیم در مساجد چنین ظرفیت و بستری فراهم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مساجد به عنوان خانه خدا خالی باشد، خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر اینکه توجه به معانی و مفاهیم قرآنی را جدی بگیریم. معتقدیم تلاش فعالان این عرصه خوب است و حال باید دید بعد از ارزیابی تا چه حد این فعالیت‌ها مؤثر بوده است.
لازم به توضیح است در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه ای رائد ( اولین جشنواره رسانه ای مجمو عه های فرهنگی تبلیغی استان زنجان ) با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه زنجان و بهزاد طارمی معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات استان رونمایی شد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا