اقتصاد

بهره برداری از ۵۰ آبرسانی روستایی در استان زنجان

همزمان با سفر رئیس جمهوری از 50 طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۵۰ طرح آبرسانی روستایی با جمعیتی افزون بر ۲۶ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می شوند.
«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع مختلف از جمله ردیف های اعتباری ملی و استانی اختصاص یافته است.
وی افزود: برای آبرسانی به این ۵۰ روستا ۶۹ کیلومتر عملیات احداث و اصلاح خط انتقال آب اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: اصلاح و توسعه ۲۸ کیلومتر شبکه توزیع آب و احداث ۱۶ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت بیش از ۳۵۰۰ متر مکعب نیز از دیگر بخش های این طرح آبرسانی است.
جزء قاسمی یادآور شد: حفر و تجهیز ۱۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، احداث ۵ رشته قنات، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و یک دهنه چشمه نیز از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای آبرسانی به این ۵۰ روستا بوده است.
وی تاکید کرد: توسعه و ارتقاء خدمات آبرسانی به مناطق روستایی جزء اولویت های کاری شرکت آب و فاضلاب بوده که شرکت آبفا استان زنجان در این زمینه جزء استانهای پیشرو محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: هم اکنون ۶۳۱ روستا در استان زنجان با جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای طرح های آبرسانی در استان زنجان در قالب های متنوعی از جمله عملیات جهاد آبرسانی، آبرسانی توسط خیّرین، اجرای طرح های رفع تنش آبی و آبرسانی مشارکتی با حضور اهالی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در جریان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا