فرهنگ و هنر

برگزاری مسابقه پانتومیم«خانواده و مردم» در زنجان

همزمان با دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان، مسابقه پانتومیم«خانواده و مردم» در موضوعات احترام در خانواده، دوستی در خانواده، خانواده سالم و فرزندپروری، مادر و خانواده و پدر و خانواده و در قالب فیلم موبایلی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان اظهار کرد: براساس تصمیم شورای سیاستگذاری دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان، مسئولیت کمیته مردمی این جشنواره به ستاد کانون های مساجد استان زنجان واگذار شد.
وی خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین خانواده ها و مردم استان، فراخوان اجرای مسابقه پانتومیم«خانواده و مردم» را منتشر کرد.
اسلامی با یادآوری اینکه این مسابقه در موضوعات احترام در خانواده، دوستی در خانواده، خانواده سالم و فرزندپروری، مادر و خانواده و پدر و خانواده برگزار می شود، تصریح کرد: قالب آثار به صورت فیلم موبایلی در بخش های طنز، کمدی و اجتماعی خواهد بود.
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: نتایج روز پنج شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ (همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان) اعلام می شود.
به گفته وی، علاقمندان می توانند ضمن مراجعه به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان فرم شرکت در مسابقه را دریافت و تکمیل نموده و همراه با اثر به شماره ۰۹۳۵۹۳۲۳۶۱۰ در پیام رسان ایتا و بله ارسال نمایند.
اسلامی به برخی قوانین ارسال اثر به این مسابقه نیز اشاره کرد و افزود: آثار ارسالی بیش از ۵ دقیقه نباشد، اجرا بی کلام و بدون صحبت باشد، حجم آثار ارسالی بیش از ۷۰مگابایت نباشد و در هنگام تصویربرداری، موبایل به صورت افقی و با کیفیت مطلوب باشد.
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: از ۶ اثر منتخب مورد تایید هیئت داوران، به نمایندگی از سرپرست گروه برگزیده، همزمان با مراسم اختتامیه با اهداء جوایز ویژه و لوح تقدیر، تجلیل می شود، همچنین به کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در جشنواره اهداء خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه در استان زنجان ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری با ۱۴ هزار و ۸۰۰ عضو فعالیت می کند، گفت: تربیت و رشد نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنری، شناسایی، جذب، آموزش و حمایت از استعدادهای برتر نخبگان کانون ها، حمایت و هدایت فعالیت های فرهنگی هنری کانون ها و فراهم نمودن زمینه رشد و ارتقای بینش فرهنگی و اجتماعی از طریق برگزاری مسابقات جشنواره ها و دوره های آموزشی و پیوند دادن آن ها به نهاد های فرهنگی اجتماعی کشور از اهداف و وظایف ستاد کانون های مساجد است.
اسلامی ضمن اشاره به برخی از فعالیت های آموزشی هنری در کانون های مساجد تصریح کرد: کانون های مساجد استان زنجان تیرماه امسال میزبان دوره آموزشی حضوری با عنوان دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان در رشته های نمایشنانه نویسی، بازیگری خواهران و برادران، نمایشنامه نویشی، کارگردانی، تئاتر کاغذی و برپایی دوره آموزشی تربیت مربی گروه سرود و نمایشنامه نویسی در سال گذشته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا