اقتصاداخبار ویژه

امضای تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی زنجان و اتاق ایران و چین  

امضای تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی زنجان و اتاق ایران و چین

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس اتاق بازرگانی زنجان در وبینار مشترک اتاق زنجان و اتاق ایران و چین که با حضور تجار و علاقه مندان از استان زنجان و سایر نقاط و با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین برگزار شد، با بیان اینکه زنجان در بخش های مختلف دارای ظرفیت های صادراتی می باشد، گفت: این پتانسیل ها ذیل نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان احصا و تعریف شده و برنامه عملیاتی آن در سال ۱۴۰۰ در حال پیگیری است.

علی یگانه فرد با اشاره به اینکه زمینه های همکاری مشترک بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق ایران و چین احصا و عملیاتی می شود،افزود: پس از احصای زمینه های همکاری، در نظر داریم تا طی تفاهم نامه ای زمینه های همکاری را عملیاتی کرده و در نتیجه انتفای فعالان اقتصادی استان را در پی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان از برنامه راه اندازی میز مشترک تجارت بین زنجان و چین با محوریت اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی ایران و چین خبر داد و افزود: از این طریق به دنبال پیگیری زمینه های اخصا شده همکاری و توسعه تجارت خارجی و صادرات خواهیم بود.

یگانه فرد با اشاره به اینکه ظرفیت های تجاری و صادراتی استان زنجان و اتاق بازرگانی زنجان خاص است و می توان بر روی آنها کار کرد، تصریح کرد: امید است تا با عملیاتی شدن برنامه های پیش بینی شده ذیل نقشه راه تجارت خارجی استان به شکلی اصولی در توسعه تجارت استان گام های موثری برداشته شود.

وی از ادامه دار بودن جلسات با اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین نیز خبر داد و گفت: با تکرار جلسات به دنبال ایجاد زمینه های همکاری مشترک، عملیاتی شدن برنامه ها و همچنین پاسخ به سوالات فعالان اقتصادی در زمینه کار با چین خواهیم بود.

مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زمینه های توسعه صادارت از استان زنجان به کشور چین فراهم است، اظهار کرد: برای توسعه صادارت به کشور چین باید بر روی محصولاتی متمرکز شد که پیش از این ظرفیت صادراتی داشته اما کمتر به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه در اتاق ایران و چین تمرکز و انرژی ما بر روی توسعه صادرات می باشد، خاطرنشان کرد: تشویق به واردات در اتاق ایران و چین چندان موضوعیت ندارد و تنها راهنمایی های لازم در این زمینه به تجار ارائه می شود.

حریری که در این وبینار توضیحاتی در رابطه با زمینه های همکاری استان زنجان و صادرات آن به چین ارائه می داد، در رابطه با صادرات کفش از استان زنجان و به ویژه شهر هیدج، گفت: کفش های دست دوز و با کیفیت و چرمی قابلیت صادرات به چین را دارند و قیمت حداقل ۲۵۰ دلاری تا ۲ هزار دلار دارند که قیمت بسته به کیفیت آن متفاوت است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه می توان صادارت محصول فوق را در بسته توسعه صادرات به این کشور اجرایی کرد، ابراز داشت: صادرات فرش از ایران طی سال های گذشته افت شدیدی داشته است اما فرش و قالیچه های دستبافتی که دارای اصالت باشند نیز می تواند در زمره محصولات صادراتی استان زنجان به چین قرار گیرد.

حریری با بیان اینکه در موضوع خرید ماشین آلات باید نکات فنی از جمله کنترل و بازرسی، گارانتی، نرم افزارها، نصب و راه اندازی را مورد نظر قرار داد، تصریح کرد: تیپ های قرارداد خرید در اتاق ایران و چین موجود می باشد که می تواند مورد استفاده تجار قرار گیرد.

وی در رابطه با سوالی پیرامون صادرات صنایع دستی از استان زنجان به چین نیز گفت: این مهم در حال حاضر در حال انجام بوده و ظرفیت خوبی در صادرات صنایع دستی استان زنجان به چین وجود دارد که از آن جمله می توان به صادرات ملیله زنجان به شانگهای چین اشاره کرد که استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در یخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا هیات های تجاری  پذیرش و اعزام نمی شوند، خاطرنشان کرد: زمینه توسعه صادرات به چین وجود دارد و در این راستا باید ترس ها کنار گذاشته شود، چرا که پتناسیل های خوبی در زمینه تجارت دو طرف وجود دارد.

گفتنی است،وبینار مشترک اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی ایران و چین با موضوع تجارت با چین ظهر روز سه شنبه ۱۲ مردادماه با حضور علاقه مندان برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا