سیاسی و اجتماعی

برگزاری دومین جشنواره انتخاب روستای برتر گردشگری   

برگزاری دومین جشنواره انتخاب روستای برتر گردشگری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، دومین جشنواره انتخاب روستای برتر گردشگری از سوی اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان و با همکاری و مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه، استان زنجان ظرفیت‌های بی بدیل و کم نظیری در توسعه گردشگری روستایی دارد، تلاش می شود که با انتخاب روستای گردشگر پذیر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌‌های لازم فراهم شود تا در کشور نیز به‌عنوان الگویی مطلوب معرفی گردد.

خواجه ای  با تاکید بر اینکه، بنیاد مسکن در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی بر عهده دارد، تصریح کرد: وجود جاذبه و بافت سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی با حفظ هویت آن در روستاها، هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که سرمایه‌گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

وی به تهیه طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش به تعداد۷روستا و تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۱۰روستا  در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاظر از ۱۰ روستای هدف گردشگری، ۴ روستای  درسجین، گلابر، خوئین و ویر تهیه طرح شده و ۶  روستا ی شیت ، ولیدر، چپدره، علم کندی ، حاج سیران و ماری نیز مصوب دفتر مرکزی است .

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری نیز با توجه به شاخص هایی نظیر داشتن طیبیعت و آب و هوایی بکر، آداب و رسوم خاص، معماری و یا بافت روستایی به لحاظ اقلیم و یا پوشش یا جاذبه ای که میتوان منحصربفرد قلمدا کرد، شناخته می شوند.

خواجه ای همکاری مشترک بین این دو مجموعه در راستای برگزاری جشنواره انتخاب برترین روستای گردشگر پذیر استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: روستاهای مختلفی در استان وجود دارند که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوب هستند و باید از ظرفیت این روستاها برای توسعه امر گردشگری استفاده شود.

گفتنی است  این جشنواره با هدف ارتقای کیفیت گردشگری در روستاهای گردشگر پذیر، همزمان با عید غدیر از ۷ مردادماه آغاز و نتایج این جشنواره همزمان با هفته گردشگری در مهرماه اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا