اقتصاداخبار ویژه

تولید سالانه ۱۵۰هزار متر مکعب فرش دستباف در استان زنجان

60 هزار نفر نیز در حوزه فرش استان به صورت دائمی و فصلی در حال فعالیت هستند که میزان تولید فرش دستباف استان سالانه بالغ بر 150 هزار مترمربع می باشد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مهندس مجید گلشنی منفرد در نشست خبری با اصحاب رسانه های استان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی اظهار داشت : تبیین گری رسانه در حوزه تولید و تجارت از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا تولید باید در طراز جهانی قرار گیرد.
وی با اشاره به وضعیت کنونی صدور پروانه های بهره برداری و جوازهای تاسیس در استان گفت : هم اکنون یک هزار و ۲۳۸ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در استان صادر شده است .
این مقام مسئول با اشاره به صدور ۲ هزار و ۲۷۱ جواز تاسیس تصریح کرد: پیش بینی می گردد حدود ۲۰ درصد از جواز های صادره منتج به صدور پروانه بهره برداری شود.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان عنوان کرد: در بخش معدن ۳۷۴ مورد پروانه بهره برداری صادر شده است که استخراج اسمی آن بالغ بر ۱۴ میلیون تن می باشد.
وی سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش معدن را بالغ بر ۴۵۲ میلیارد تومان دانست.
گلشنی در ادامه از فعالیت ۴۲ هزار و ۸۰۰ صنف دارای پروانه کسب خبر داد و افزود : ۶۰ هزار نفر نیز در حوزه فرش استان به صورت دائمی و فصلی در حال فعالیت هستند که میزان تولید فرش دستباف استان سالانه بالغ بر ۱۵۰ هزار مترمربع می باشد.
وی تصریح کرد : در حوزه بازرسی سالانه بیش از ۳۰ هزار مورد بازرسی در استان صورت می گیرد که این بازرسی ها به صورت مشترک با حضور بازرسین اتاق اصناف ، اتحادیه ها ، تعزیرات و بازرسین اداره کل صمت انجام می گردد.
این مقام مسئول ادامه داد : در حوزه تجارت خارجی نیز در سال گذشته ۴۹۱ میلیون دلار هدفگذاری شده بود که ۵۷۰ میلیون دلار محقق گردید.
مدیرکل صمت استان در خصوص برنامه های حوزه تولید و تجارت عنوان کرد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته باید ۱۰.۹ درصد رشد در بخش صنعت و معدن صورت گیرد که برای تحقق این امر باید ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت و ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه معدن سرمایه گذاری تا پایان سال صورت پذیرد.
وی افزود: در حوزه تجارت نیز ما بدنبال برند سازی ، ایجاد تنوع در سبد صادراتی ، تشویق صادرات محصولات تولید از استان و ارائه کارت ویژه به صادرکنندگان نمونه هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به اهداف اجرای این اقدامات در استان گفت: ایجاد عدالت اقتصادی و توازن سرمایه گذاری ، حمایت از صنایع مادر و دانش بنیان با مصارف انرژی و آب کمتر ، ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید و توسعه سرمایه گذاری های اکتشافی ، معدنی و صنایع معدنی از جمله اهداف اجرای سند راهبردی در استان هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا