فرهنگ و هنر

برگزاری آئین افتتاح پویش جهانی غدیر در حسینیه اعظم زنجان

برگزاری آئین افتتاح پویش جهانی غدیر در حسینیه اعظم زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛آئین افتتاح پویش جهانی غدیر  در حسینیه اعظم زنجان با سخنرانی  آیت الله قزوینی چهارشنبه ۶ مردادماه جاری در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

گفتنی است، بر اثر شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز استان زنجان امسال این پویش بصورت مراسم محدود و مختصر برگزار خواهد گردید و تنها به آیین افتتاح و  پخش اینترنتی مراسم  بسنده خواهد شد .

سخنران این مراسم  آیت الله  سید محمد قزوینی از  پرچمداران و پیشگامان در دفاع از ولایت و مناظره با مخالفان و وهابیان و رئیس شبکه جهانی ولیعصر (عج) است .

زمان این مراسم   که همراه با سفره احسان امیرالمومنین علی علیه السلام نیز می باشد چهارشنبه ۶ مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء  در  حسینه اعظم زنجان خواهد بود

این پویش به همت و مشارکت حسینیه اعظم زنجان  ، بنیاد بین المللی غدیر ، مجمع جهانی غدیر خم و هیئت داعیان کمیل زنجان و جمعی از فعالین مذهبی و هیئتی استان زنجان برگزار می گردد.

به گفته آقای شهامی مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان ،  قرار است دبیرخانه دائمی این پویش در حسینیه اعظم مستقر شده و به فعالیت و دریافت آثار مختلف ارسالی در طول سال از ایران و جهان بپردازد و ماحصل این فعالیت ها هر ساله در ایام دهه امامت و ولایت و روز عید غدیر در معرض دید عموم گذاشته شود.

با آغاز این  پویش اما قرار است فعالیتهای گسترده ای صورت گیرد از جمله مهم ترین آن  فراخوان انجام تحقیق و پژوهش های علمی  و کارهای هنری و تبلیغی و فرهنگی از سراسر کشور و جهان و دریافت آثار است  و فعالیت های جهانی و بین المللی این پویش با کمک و همفکری و همکاری نهادها و سازمان های مختلف  بویژه  جامعه المصطفی العالمیه انجام خواهد گردید.

بهلول حبیبی یکی از مسئولان این پویش جهانی غدیر  در حسینیه اعظم زنجان گفت:  پویش جهانی غدیر یکی از بزرگترین پویش  های جهانی غدیر در سطح جهان و حتی می توان ادعا نمود بزرگترین پویش فعال در این مورد است و در اکثر کشورها سفیر غدیر داریم و با آنها ارتباط مستمر و برنامه ریزی شده برقرار کرده ایم و خوشبختانه بازخوردهای بسیار گسترده و مثبت در سراسر جهان و داخل کشور  داشته و آثار و فعالیتهای مختلفی از کشورهایی مثل آمریکا ، ترکیه ، روسیه، آذربایجان و دیگر نقاط جهان ارسال شده و ادامه دارد . از جمله برکات این کار ،  ملحق شدن فردی به این پویش  است که نهج البلاغه امام علی(ع) را به ۱۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه کرده است و ما باستفاده از ظرفیت مان درصدد رساندن این ترجمه ها به زبانهای مختلف به کلیه ملیت های دنیا هستیم تا این فرهنگ و امانت الهی را در سطح جهانی مطرح نموده و گسترش دهیم.

وی در ادامه از برنامه ریزی بسیار گسترده و همه جانبه این پویش برای سال آینده در صورت رفع محدودیت های کرونایی خبر داد.

لازم بذکر است، بزرگترین هدف این پویش که از نام آن نیز پیداست جهانی کردن نام و یاد غدیر و امامت و ولایت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام بر طبق آیه ۳ سوره مائده قرآن کریم « الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا » و ابلاغ پیام غدیر به کل دنیا و مخاطبان داخلی و خارجی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا