اقتصاد

تولیدات داخلی کفاف نیاز کشور را نمی دهد

تولیدات داخلی کفاف نیاز کشور را نمی دهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۵ هزار نفر در استان زنجان در صنعت نساجی مشغول به کار هستند.

مهندس علی کلانتری اظهار داشت: استان زنجان جزء استان های مطرح در صنعت نساجی کشور به شمار می رود به طوری که با وجود بزرگترین تولید کننده پارچه جین کشور در استان و وجود واحدهای بزرگ ریسندگی ، زنجان به عنوان قطب صنایع نساجی در کشور مطرح است.

وی تصریح کرد: گروه نساجی و پوشاک در استان با بیش از ۸۰ واحد فعال زمینه اشتغالزایی بیش از ۵۰۰۰ نفر را فراهم نموده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از این تعداد واحد فعال، ۱۱ درصد در حوزه چرم وکفش و ۳۹ درصد واحدها در حوزه پوشاک و ۵۰ درصد واحدها در حوزه تولید انواع منسوج فعالیت می کنند.

معاون امور صنایع سازمان ادامه داد: با راه اندازی واحدهای صنعتی طی سال های اخیر شاهد تکمیل زنجیره تولید در این صنعت از تولید نخ تا پارچه آماده در استان هستیم .

وی افزود: صنعت نساجی در استان زنجان درصد قابل توجهی از صنایع و اشتغالزایی صنعتی استان را به خود اختصاص داده است . با توجه به اینکه سرانه اشتغال این صنعت نسبت به سایر صنایع کمتر است، سرمایه گذاری لازم برای ایجاد یک شغل در این صنعت کمتر از صنایع دیگر می باشد .

کلانتری از جمله سایر مزایای صنعت نساجی را ایجاد ارزش افزوده بالای این واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: هم اکنون تولیدات داخلی کفاف نیاز کشور را نمی دهد و با وجود خلا در این حوزه نیاز به سرمایه گذاری در این بخش پررنگ تر می شود.

معاون امور صنایع سازمان خاطر نشان ساخت: سیاست های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حوزه نساجی باعث رونق این صنعت طی سال های اخیر شده است ، عدم امکان عرضه محصولات با برند خارجی بدون انجام بخشی از تولیدات در داخل کشور ، افزایش نرخ ارز و پایین آمدن قدرت خرید مردم در خرید کالاهای خارجی و در نتیجه کاهش میزان قاچاق این محصولات باعث شده واحدهای تولیدی در این صنعت با تمام توان فعالیت نمایند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا