اقتصاد

افزایش مستمری کشاورزان و روستاییان زنجانی

افزایش مستمری کشاورزان و روستاییان زنجانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: ۲۵ درصدی میزان مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزایش  یافته است.

علی عباسی افزود: این افزایش از ابتدای سال جاری به حساب مستمری بگیران واریز شده است.

عباسی با بیان این که در حال حاضر شمار بیمه شدگان فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان زنجان، نزدیک ۳۴ هزار نفر است، گفت: این تعداد حدود ۳۰ درصد جامعه‌ی هدف استان را شامل می‌شود.

وی با بیان این که عضویت در بیمه اجتماعی روستاییان اختیاری است، افزود: میزان حق بیمه‌ی پرداختی در این صندوق در هشت سطح درآمدی تعریف شده و از ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در سال است که بیمه شدگان همین مبالغ را نیز می‌توانند در چند قسط پرداخت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: شرط اولیه‌ی عضویت در این صندوق، داشتن سن بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال است.

به گفته‌ی عباسی در این بیمه ، دولت به عنوان کارفرما، سهم ۱۰ درصدی حق بیمه‌ی مشمولان را تقبل کرده است و فقط پرداخت پنج درصد حق بیمه بر عهده‌ی بیمه گذار است.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰ کارگزاری بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان زنجان، برای آشنایی و اقناع جامعه‌ی هدف برای عضویت در صندوق فعالیت دارند و متقاضیان می‌توانند از طریق این کارگزاری‌ها برای عضویت اقدام کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا