اقتصاد

افتتاح اولین پردیس سالمندان بهزیستی زنجان   

افتتاح اولین پردیس سالمندان بهزیستی زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر کل بهزیستی استان زنجان، از افتتاح نخستین پردیس سالمندان زنجان و سالن اجتماعات خیرساز ویژه جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: هتل آپارتمان سالمندان در مساحتی با زیر بنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و باظرفیت ۱۵۰ نفر از طریق وبینار و همزمان با سراسر کشور توسط معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور و در زنجان با حضور فرماندار این شهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اعلام این خبر که برای ساخت این مرکز اعتباری بیش از ۶میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: در این مرکز زوج های سالمند می توانند بصورت مجزا و در سوییت های اختصاصی خود زندگی کنند و از خدمات رفاهی، اموزشی، پزشکی و مراقبتی بهره مند شوند.

وی افزود: این اداره کل بیش از ۴هزار خانوار سالمند را در حوزه ی توانبخشی تحت پوشش قرار داده که از این تعداد نزدیک به ۱ هزار نفر سالمند مستمربگیر بوده و ۱۴۶ نفر در مرکز شبانه روزی سالمندان نگه داری می شوند و ۱۰۸ نفر نیز از خدمات مراکز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهم خدمات حوزه توانبخشی از جمله مستمری، طرح توانمند سازی سالمندان، خدمات توانبخشی سرپایی، تجهیزات وسایل کمک توانبخشی C.B.R و مناسب سازی ادامه داد: فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود و با اجرای طرح توانمند سازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد صورت گرفته شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۲ بنیاد فرزانگان که به همه سالمندان خدمات مختلف رفاهی، گردشگری و … ارائه می‌کند، بیان کرد: فعالیت سالمندان در مراکز روزانه باعث می‌شود تا سالمندان از انزوا و گوشه‌گیری خارج شوند و آموزش‌هایی که ارائه می‌شود در ایجاد امید به زندگی، سلامتی، پیشگیری از آلزایمر و بیماری‌های زمینه‌ای موثر است.

وی ناکافی بودن محیطهای مناسب سازی شده و دوستدار سالمند را از مشکلات بهزیستی در زمینه ی سالمندان برشمرد و اظهارداشت : جمعیت کشور رو به سالمندی است و توسعه و گسترش تشکل‌های مردم‌نهاد با محوریت سالمندان از برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

محمدی با بیان اینکه با افزایش آمار سالمندان در سالهای آینده توجه به حقوق سالمندان امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و باید این موضوع جدی گرفته شود، افزود: در بهزیستی نیز مراکز شبانه‌روزی برای نگه‌داری و مراقبت از سالمندان تشکیل شده‌اند ولی سعی داریم با اجرای برنامه‌های خانواده‌محور به نگهداری سالمندان، حتی سالمندان بالای ۹۰ سال در خانه کمک کرده و این مراکز را گسترش ندهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا