سیاسی و اجتماعی

راه اندازی خانه هلال احمر جهت آگاه سازی جامعه از مخاطرات و مقابله با آن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیش از ۱۹۰ خانه هلال  با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه در سطح مناطق شهری و روستایی در این استان فعال است.

دکتر سید قاسم موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خانه هلال شعبه ای کوچک از هلال احمر استان  زنجان در سطح شهرها و روستاها محسوب می شود و این مراکز نقش بسیار محوری و مهمی در مدیریت بحران دارند.

وی یادآوری کرد: فعالیت خانه های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و  توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی و شهری و ارتقای سطح آگاهی عمومی  جامعه  و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از طرفی فعالیت خانه های هلال موجب گسترش فعالیت های بشر دوستانه،  کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی می شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان ۱۹۹ خانه هلال فعال داریم، اظهارداشت: از این تعداد ۱۲۷ باب در سطح روستاها و ۷۵ خانه هلال دیگر نیز در ادارات، مساجد و محلات  مناطق شهری استان فعال دارد.

وی یادآوری کرد:  ۲ هزار و  ۴۶۵ نفر عضو خانه های هلال در سطح استان زنجان هستند که از این تعداد یکهزار و ۴۲۵ نفر داوطلب و یکهزار و ۴۰۵ نفر دیگر نیز از جوانان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای گسترش خانه های هلال در مناطق شهری و روستایی استان در تلاش هستیم تا بتوانیم به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.

موسوی تاکید کرد: راه اندازی خانه های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال احمر به منظور آگاهسازی جامعه از مخاطرات و روش های مقابله با آن است.

وی ادامه داد: با فعالیت خانه های هلال، آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر نیز به شکل مدون و منظمی توسط مربیان برای مخاطبان در گروه های سنی مختلف در سطح شهرها و روستاها ارائه و در کنار این مهم جذب عضو از گروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز انجام می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا